اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور:

افغانستان می‌تواند کالاهای خود را از مسیرهای قانونی به ایران وارد کند

خبرگزاری فارس: رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور گفت: به مسئولان افغانستان اعلام شد، هر کالایی که از مسیر قانونی وارد کشور ایران شود مجاز است.

افغانستان می‌تواند کالاهای خود را از مسیرهای قانونی به ایران وارد کند

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، فداحسین مالکی در حاشیه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز‌ سیستان‌و‌بلوچستان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در جلسه با وزرای افغانستان، آخرین زمینه‌های همکاری مورد توجه قرار گرفت و آنچه برای ما محرز شد موقعیت بسیار خوب استان سیستان‌و‌بلوچستان در مرز‌های آبی و خشکی است.

وی استفاده از ظرفیت سیستان‌و‌بلوچستان در چابهار و مرز‌های خشکی را نامناسب ارزیابی کرد‌ و گفت: از ظرفیت‌‌های موجود استان در صادرات و واردات استفاده نشده و خوشبختانه این ستاد در جلسات دو سه روزه با حضور بخش از مدیران ارشد خود به جمع بندی‌های مناسبی رسیدند که ابتدا مقرر شد تا مسئولان استان مصوبه هیئت دولت و ستاد را اجرا کنند.

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور در مورد بخش‌هایی از این مصوبه بیان کرد: در این مصوبه راهکار‌های زیادی دیده شده که یکی از آنها اجازه ورود کالا به کشور تا سقف 20 میلیون ریال است،با توجه به اینکه قاچاق سوخت به یک معضل تبدیل شده‌ بود در این مصوبه مشخص شده که در مکان‌هایی که ضرورت و امکان صدور مواد نفتی وجود دارد جایگاه‌های سوخت تاسیس شده و به طور قانون‌مند کار‌ها انجام شده و سود آن مستقیماً متوجه مردم باشد.

مالکی با اعلام آمادگی ستاد برای کمک به هر اقدامی که باعث اشتغال و تحول در معیشت مرزنشین شود، خبر داد و گفت: در مورد واردات دام با کشور افغانستان امروز توافق شد تا دو هفته دیگر موانع حل و مجوز‌ها ارائه شود تا به صورت قانونی این دام وارد کشور شود.

مشاور رئیس جمهور با تاکید بر ضرورت اهتمام مسئولان، واردات به استان را در وهله اول ایجاد تحول اساسی در زندگی مرزنشینان دانست و گفت: باید واردات مدیریت شود نه اینکه کالا سر از تهران در آورد.

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور به یکی از توافقات جلسه عصر دیروز در پایانه مرزی میلک با تیمی از وزرای افغان اشاره کرد و گفت:  به مسئولان افغانستان هم اعلام شد که هر کالایی که از مسیر قانونی وارد کشور شود مجاز و منعی در آن نیست، کالاهایی که نوع آنها مشخص‌ بوده و در جلسات و کمسیون‌های دو دولت تعیین شده است.

مالکی نگرانی ستاد در مورد بیکاری در سیستان‌و‌بلوچستان را آزار دهنده‌ عنوان کرد و در مورد این جلسه اظهار داشت: در مجموع به نظر می‌رسد با توجه به آنچه در جلسه مطرح شد ما شاهد یک تحول در سیستان‌و‌بلوچستان باشیم. در جلسه‌ای که اخیر با استانداران مرزیبرگزار شد به این نکته‌ای مهم که مرز تهدید نبوده و یک فرصت است، رسیدم و لازم است از این فرصت‌ها استفاده شود که در این راستا برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته است.

انتهای پیام/75001/غ/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول