اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری استان بوشهر:

40 درصد طلاق‌ها در بوشهر توسط مهاجرین صورت می‌گیرد

خبرگزاری فارس: رئیس کل دادگستری استان بوشهر وظایف کمیته‌ها و ادارات فرعی معاونت اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری استان بوشهر را تشریح کرد و گفت: 40 درصد وقوع طلاق‌ها در بوشهر توسط مهاجرین صورت می‌گیرد.

40 درصد طلاق‌ها در بوشهر توسط مهاجرین صورت می‌گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، حیدر بحرانی پیش از ظهر امروز در نشست شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر اظهار داشت: پیشگیری از جرم در دستگاه قضا خیلی گسترده است و صحبت در مورد این حوزه به ساعت‌ها زمان نیاز دارد.

وی افزود: معاونت اجتماعی در دستگاه قضا با شورای فرهنگ عمومی سنخیت دارد و جلوگیری از تبهکاری افراد در معرض خطر از وظایف آن است.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر خاطرنشان کرد: تعامل شورای فرهنگ عمومی با معاونت اجتماعی دادگستری یک ضرورت است.

بحرانی تصریح کرد: معاونت اجتماعی و پیشگیری از جرم چهار اداره برنامه‌ریزی، پیشگیری اجتماعی و فرهنگی، پیشگیری امنیتی و انتظامی و پیشگیری حقوقی داشته و هر اداره نیز یک زیرمجموعه دارد.

وی اضافه کرد: اداره برنامه‌ریزی، شورای پیشگیری از وقوع جرم دارد که در برخی استان‌ها فعال شده و 21 عضو هم دارد.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر با بیان اینکه اولویت‌های استان بوشهر در این شورا مشخص شده است، گفت: بررسی ازدواج و عوامل موثر بر پیشگیری از طلاق، بررسی علل و گرایش به هرزه نگاری در فضای سایبر و ماهواره‌ها، بررسی علل تجاوز به عنف، بررسی فساد اداری و مطالعه و شناسایی بسترهای ایجاد جرم در گمرکات از اولویت‌های شورای پیشگیری از وقوع جرم استان است.

بحرانی بیان کرد: بر اساس بررسی‌های انجام شده 40 درصد از طلاق‌ها در استان بوشهر توسط افراد و مهاجرین به این استان صورت می‌‌گیرد.

وی در ارتباط با ستاد مردمی پیشگیری از وقوع جرم در استان بوشهر گفت: 200 هسته در استان بوشهر تشکیل شده که تاکنون دو هزار نفر را پذیرش کردیم و از این تعداد یک‌هزار نفر گزینش شدند.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر خواستار دیدار مسئولان و متولیان فرهنگی از زندان‌های بوشهر شد و افزود: انسان‌هایی که ما به دنبال نجات آن‌ها هستیم در همین زندان‌های زندگی می‌کنند.

بحرانی گفت: در بند جوانان، نزدیک به هزار زندانی هستند که زیر 28 سال سن دارند و نیازی به تغذیه روحی و روانی دارند.

وی بیان داشت: اقدامات زندان‌ها در این مورد محدود است و نیاز است شورای فرهنگ عمومی وارد عمل شود.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر در ادامه وظایف و فعالیت‌های اداره پیشگیری فرهنگی و اجتماعی معاونت اجتماعی دادگستری استان بوشهر را تشریح کرد.

انتهای پیام/66006 /و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول