اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتاق بازرگانی ولایت نیمروز افغانستان:

حجم مبادلات کالا از پایانه مرزی میلک به افغانستان افزایش یابد

خبرگزاری فارس: رئیس اتاق بازرگانی ولایت نیمروز افغانستان گفت: حجم مبادلات کالا از پایانه مرزی میلک به افغانستان و آمد و رفت خودروهای حامل کالاهای صادراتی و ترانزیتی از طریق مرز میلک افزایش یابد.

حجم مبادلات کالا از پایانه مرزی میلک به افغانستان افزایش یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، حاجی عبیدالله در دیدار با وزیر امور خارجه ایران اظهار داشت: پایانه مرزی میلک سیستان و بلوچستان نقش مهمی در توسعه تجاری و صادرات و ترانزیت کالا از ایران به افغانستان داشته اما حجم مبادلات کالا و رفت و آمد خودروهای حامل کالاهای صادراتی و ترانزیتی کمتر از حد انتظار است و باید ظرفیت‌های موجود در راستای افزایش تردد مورد استفاده قرار گیرد.

 

جلسه وزیر امور خارجه ایران با وزیر مالیه افغانستان

وزیر امور خارجه کشور نیز در این دیدار با اشاره به ظرفیت‌های بندر چابهار و لزوم توسعه زیرساخت‌های تخلیه و بارگیری بندر چابهار اظهار داشت: این بندر قابلیت انواع ترانزیت از جمله، کالا و انرژی را داراست و موضوع توسعه ترانزیت کالا از بندر چابهار و پیگیری عملیات اجرایی طرح توسعه بندر شهید بهشتی در دستور کار وزارت امور خارجه قرار دارد.

 

بازدید وزیر امور خارجه و وزیر امور مالیه افغانستان از بازارچه مرزی میلک

وی نقش بندر چابهار را در افزایش روابط تجاری بین دو کشور مهم ارزیابی کرد و گفت: تجار افغانی می‌توانند از ظرفیت‌های بندر چابهار و محور چابهار ـ میلک استفاده کند.

وزیر مالیه کشور افغانستان نیز اظهار داشت: توسعه روابط تجاری و اقتصادی با کشور دوست و برادر ایران از اولویت‌های دولت مردان، تجار و شرکت‌های افغانستان است.

عمر زاخیل والوی با اشاره به فعال شدن محور ترانزیتی چابهار ـ میلک اظهار داشت: رفت و آمد کامیون‌های حامل کالاهای صادراتی و ترانزیتی از مرز میلک به رنج کمتر از مرز دو غارون بوده و هم‌اکنون روزانه بطور متوسط برای 150 دستگاه مجوز تردد صادر می‌شود که باید به 400 مورد در روز افزایش پیدا کند.

علی‌اکبر صالحی در حاشیه بازدید از مرز میلک شهرستان هیرمند در جمع خبرنگاران اظهار داشت: افغانستان در بعضی از مناطق ایران متقاضی ایجاد کنسولگری است، ایران نیز قرار شد این موضوع را بررسی و نتایج را اعلام کند.

وزیر امور خارجه کشور تاکید کرد: مراحل دریافت ویزا برای تجار دو کشور تسهیل شود و با توجه به تراکم کامیون‌ها ‌روی پل ابریشم، هماهنگی‌های لازم برای توسعه  همکاری و رفع این مشکل انجام شود.

صالحی در زمینه استفاده از ظرفیت‌های بندر چابهار گفت: قرار شد کشور افغانستان به زودی از ظرفیت بندر چابهار برای مبادلات و ترانزیت کالا استفاده کند.

انتهای پیام/75004/ع/گ1003

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول