اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر امور خارجه در جمع خبرنگاران:

مردم افغانستان می توانند از امکانات درمانی ایران استفاده کنند

خبرگزاری فارس: وزیر امور خارجه کشور گفت: ممنوعیت واردات برخی کالاها به زودی برطرف می‌شود‌.

مردم افغانستان می توانند از امکانات درمانی ایران استفاده کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از زابل، علی‌اکبر صالحی در حاشیه بازدید از مرز میلک شهرستان هیرمند در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز در جلسه با مسئولان دولت افغانستان، چگونگی افزایش روابط تجاری بین دو کشور بحث و بررسی شد.

وی افزود: افغانستان در بعضی از مناطق ایران متقاضی ایجاد کنسولگری است، ایران نیز همین‌طور که قرار شد این موضوع بررسی و نتایج اعلام شود.

وزیر امور خارجه کشور بیان کرد: مراحل دریافت ویزا برای تجار دو کشور تسهیل شود.

وی گفت: با توجه به تراکم کامیون‌ها ‌روی پل ابریشم، هماهنگی‌های لازم برای توسعه این انجام شد.

صالحی در زمینه استفاده از ظرفیت‌های بندر چابهار گفت: قرار شد کشور افغانستان به زودی از ظرفیت بندر چابهار برای مبادلات و ترانزیت کالا استفاده کند.

وی با اشاره اینکه وجود امنیت در کشورهای همسایه، به افزایش مبادلات و ترانزیت کالا کمک می‌کند گفت: ایران از تمامی گروه‌هایی که سعی سعی در ایجاد امنیت و ثبات در کشورهای مختلف را دارند به ویژه افغانستان حمایت می‌کند زیرا معتقد هستیم که اگر کشور همسایه در صلح و ثبات باشد، ایران نیز در امنیت و ثبوت به سر می‌برد.

وزیر امور خارجه با اشاره به اینکه مردم کشور افغانستان می‌توانند از امکانات بهداشتی و درمانی ایران استفاده کنند، گفت: بعضی از بیمارانی که درمان آنان در ایران راحت‌تر انجام می‌شود، که می‌توانند از ظرفیت‌ بیمارستا‌ن‌های ایرانی استفاده کنند.

صالحی بیان کرد: واردات بعضی از کالاها ممنوع اعلام شده بود که ممنوعیت بعضی از آنها رفع شد و ممنوعیت از سایر کالاها نیز به زودی برداشته شده و این بحران به اتمام می‌رسد.

انتهای پیام/75004/ش

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول