اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان اصفهان خبر داد

برگزاری دوره‌های حرفه‌آموزی به اتباع خارجی

خبرگزاری فارس: مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان اصفهان از برگزاری دوره‌های حرفه آموزی به اتباع خارجی در هفت رشته و در هر رشته چهار دوره 500 نفری خبر داد.

برگزاری دوره‌های حرفه‌آموزی به اتباع خارجی

محمدعلی زارع در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان در مورد آموزش فنی و حرفه‌ای به اتباع بیگانه در اصفهان اظهار کرد: استان اصفهان به لحاظ فرصت‌های شغلی که دارد پذیرای تعداد زیادی از اتباع بیگانه به خصوص افاغنه است.

وی افزود: فنی و حرفه‌ای استان اصفهان نیز در راستای هدفمندکردن آموزش و ساماندهی به وضعیت حرفه‌آموزی و اشتغال این پناهندگان و اتباع هر ساله کلاس‌های آموزشی را برای آنها در کنار سایر افراد برگزار می‌کند.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان اصفهان تصریح کرد: فنی و حرفه‌ای به تازگی قراردادی با کمیساریای عالی بسته است که زیر نظر فنی و حرفه‌ای و اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی استان اتباع خارجی بتوانند از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای استفاده کنند.

وی تاکید کرد: تمامی هزینه کلاس‌های آموزشی بر عهده خود کمیساریا است و فنی و حرفه‌ای فقط مربی آموزشی و نیز آزمون دوره کلاس و مدرک را صادر می‌کند.

زارع گفت: در تابستان سال 2012، نزدیک به 204 نفر هنرآموز افغانی در رشته‌های خیاطی، جوشکاری، برق صنعتی، گلیم‌بافی، لوله کشی و آماتوربندی در 16 دوره شرکت کردند.

وی همچنین از برگزاری دوره‌های آموزشی اختصاصی جهت حرفه آموزان خارجی در سال 2013 خبر داد و افزود: کلاس کامپیوتر، برق، خیاطی، پیله‌وری، ملیله دوزی، طلاسازی و زبان‌های خارجی با ظرفیت حداقل چهار دوره و در هر دوره 500 نفر تا پایان سال در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/63001/غ/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول