اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی گلستان:

8 هزار فرصت شغلی گلستان را اتباع خارجی هدر می‌دهند

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان گلستان گفت: 8 هزار فرصت شغلی توسط اتباع مجاز و غیرمجاز خارجی در گلستان اشغال شده که آمار قابل توجهی است.

8 هزار فرصت شغلی گلستان را اتباع خارجی هدر می‌دهند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان مهدی دهرویه بعد از ظهر امروز در جمع فرمانداران استان اظهار داشت: دست‎فروشی، کشاورزی، کوره‎پزخانه‎ها، جمع‎آوری ضایعات، دامداری‎ها، مرغداری‎ها، کارگری ساختمانی از جمله مشاغلی است که اتباع خارجی گلستان در آن فعالیت می‎کنند.

تبعات ناشی از حضور اتباع خارجی در گلستان از سایر استان‎ها بیشتر است

وی با بیان اینکه تبعات ناشی از حضور اتباع خارجی در گلستان از سایر استان‎ها بیشتر است تصریح کرد: ازدواج غیرقانونی، اشتغال، بهداشت و درمان و مدارک جعلی از جمله تبعاتی است که گلستان را از حضور افغان‎ها، تهدید می‎کند.

به گفته مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی گلستان؛ از نظر حضور اتباع خارجی از استان‎های رتبه پایین هستیم.

دهرویه خاطر نشان کرد: بسیاری از اتباعی که سنخیت‎های قومی دارند به دنبال مدارک جعلی و مدارک قانونی باادعا و گزارشات خلاف هستند.

وی از شهروندان خواست تا تعصبات قومی را نسبت به اتباع خارجی کنار گذاشته و بگذارند که این افراد به کشورشان بازگردند چرا که بسترهای لازم برای بازگشت قانونی آنها فراهم شده است.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی گلستان تاکید کرد: اگر قرار است افغانستان یک کشور مستقل و با ثبات شود باید مردمش در آنجا حضور داشته باشند ولی حضور اتباع خارجی در ایران منافعش به کارفرمایان و مردم ایرانی می‎رسد و هیچ نفعی به تبعه افغانی نخواهد رسید چرا که آنها حق خریدن حتی یک وجب از خاک ایران را ندارند.

دهرویه اظهار داشت: منابع ما تعریف شده و محدود است و 30 درصد به تبعه افغانی کمک می‎کند بنابراین حمایت ایرانی از روی احساس بوده و عقلانی نیست.

وی از مسئولان خواست تا در درجه اول امنیتی بودن مسائل مرتبط با اتباع خارجی را درک کنند و در راستای وظایف سازمانی خود اطلاع‎رسانی کامل کنند و مسائلی که باعث کاهش تبعات خارجی می‎شود را انجام دهند.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی گلستان در پایان گفت: از مردم انتظار داریم تا حمایت‎های قومیتی را کم کنند و در شناسایی اتباع به این اداره کل تلاش کرده چرا که آنها اگر استحقاق زندگی در ایران را داشته باشند حتما اقامت قانونی آنها انجام خواهد شد.

انتهای پیام/ع20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول