اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری گلستان:

3 میلیون اتباع خارجی در کشور در حال تردد هستند

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری گلستان گفت: 3 میلیون اتباع خارجی مجاز و غیرمجاز در کشور در حال تردد هستند.

3 میلیون اتباع خارجی در کشور در حال تردد هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان مهدی دهرویه ظهر امروز در جمع بخشداران استان گلستان اظهار داشت: یک میلیون مدارک آمایش برای اتباع خارجی صادر شده است.

وی با بیان اینکه گلستان از لحاظ قومیت‎های مختلف از سایر استان‎ها متمایز است تصریح کرد: قومیت‎های بلوچ، سیستانی، ترک، ترکمن و سایر اقوام، از ایرانیانی هستند که در گلستان زندگی مسالمت‎آمیزی دارند.

سیستانی‎ها در گلستان همانند بومی‎های منطقه، زندگی خوبی دارند

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری گلستان متذکر شد: سیستانی‎ها در اوایل دهه 40 به علت خشکسالی در گلستان ساکن شدند و به دلیل اینکه شرایط زندگی را در استان خود مساعد نمی‎دیدند در گلستان همانند بومی‎های منطقه، زندگی خوبی دارند.

دهرویه در خصوص وضعیت اتباع خارجی در گلستان یادآور شد: اتباع خارجی در سه مرحله به گلستان آمدند از جمله در حمله روسیه تزاری، حمله طالبان و مراحل دیگر که به صورت فصلی تردد می‎کنند که البته بیشتر سکونت آنها به علت دو مورد اول بر می‎گردد که آنها مجبور شدند افغانستان را به خاطر مشکلات ترک و به ایران سفر کنند.

وی با بیان اینکه ما نیز از همین اقوام در افغانستان داریم که از ایران محسوب می‎شوند خاطر نشان کرد: اقوامی چون بلوچ، ترکمن، سیستانی، ترک و ازبک در افغانستان زندگی می‎کنند که بعد از حمله به روسیه برای نخستین‎بار تصمیم گرفتند به ایران برگردند.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری گلستان ابراز داشت: اقوام سیستانی، ترکمن و بلوچ در گلستان از اقوام غالب محسوب می‎شوند که سنخیت‎های قومی را به وجود می‎آورند و متاسفانه باعث بروز مشکلات می‎شوند.

ازدواج با اتباع خارجی و نداشتن شناسنامه ایرانی یک معضل اساسی

دهرویه ازدواج با اتباع خارجی و نداشتن شناسنامه ایرانی را یک معضل اساسی خواند و یادآور شد: وجه تمایز از نظر اتباع با سایر کشور در قومیت‎ها است که شدیدا گریبانگیر استان گلستان شده و مشکلاتی را به وجود آورده است.

انتهای پیام/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول