اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل:

رسانه‌ها با تیزبینی جلوی برخی بدعت‌های عزاداری در اردبیل را گرفتند

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: رسانه‌ها با تیزبینی خود سعی کرده‌اند با انعکاس برخی ضعف‌ها و نقص‌ها جلوی برخی بدعت‌ها و کارکردهای غلط را بگیرند که از این بابت از اصحاب رسانه قدردان هستیم.

رسانه‌ها با تیزبینی جلوی برخی بدعت‌های عزاداری در اردبیل را گرفتند

حجت‌الاسلام مهدی ستوده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل با قدردانی از تیزبینی رسانه‌ها در برطرف کردن معایب اجتماعات تاسوعایی و عاشورایی و با اشاره به اینکه با همفکری 25 دستگاه برنامه امسال تاسوعا و عاشورا به شکل مطلوب و شایسته برگزار شد، اظهار داشت: امسال شأن عزاداری و تراز دلدادگی مردم اردبیل به ساحت امام حسین و یارانش اعتلا یافته بود به طوری که تجلی از عزاداری دار‌الارشاد و پایتخت تشیع را در عصر تاسوعا و عاشورا به خوبی مشاهده کردیم.

وی خاطرنشان کرد: برای برگزاری این برنامه ساعت‌ها برنامه‌ریزی و نشست‌ها و جلسات برگزار شد و ما تا ظهر عاشورا جلساتی را با ریش‌سفیدان، بزرگان دستجات، مداحان و شعرا داشتیم تا محتوای برنامه اجتماع اردبیلی‌ها غنای خاص پیدا کند.

عضو شورای اداری استان یادآور شد: به رغم تاکیدات فراوان و دقت در انتخاب شعر‌ها و مفاهیم آنها به یک مداحی که در این برنامه ساحت سید‌الشهدا را به اشعاری از داستان لیلی و مجنون تشبیه کرده بود تذکر دادیم چرا که معتقدیم چنین بدعت‌های ناروا و تشبیه‌سازی‌ها همخوانی با آرمان حسینی ندارد.

ستوده خواستار هماهنگی بیشتر شهرستان‌ها به ویژه خلخال در برگزاری همایش‌ها و اجتماعات عزاداران حسینی شد چرا که شایسته است با برنامه‌ریزی و هماهنگی یک ظرفیت خوبی در همراهی نیروهای انتظامی و امنیتی را شاهد باشیم تا شاهد کمترین مشکلات و نارسایی‌ها باشیم.

این مسئول به تذکر به جای یکی از رسانه‌ها در خصوص اختلاط زن و مرد در این مراسم نیز اشاره کرد و گفت: ما چنین آسیب‌هایی را باید در سال‌های آینده برطرف کنیم چرا که این رسانه با تیز‌بینی خاص سعی کرده بود مواردی را متذکر شود که قطعاً در سال‌های آینده سعی خواهیم کرد این آسیب‌ها را به حداقل برسانیم.

عضو کارگروه امور فرهنگی استان بیان داشت: البته در حضور شبانه دستجات عزاداری همچنان برخی گله‌مندی‌ها به ویژه در استفاده از طبل و شیپور مورد تاکید و یادآوری قرار گرفته و انتظار می‌رود دستجات و هیئت‌های عزاداری در حل این مشکلات نیز بکوشند.

ستوده در پایان گفت‌وگوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل ابراز داشت: در شش روز حضور محلات مختلف اردبیل در بازار نیز آسیب‌های عزاداری و مداحی در کمترین حد بوده و یک فضای معنوی و ارزشی را برای مردم منطقه نظاره‌گر بودیم.

انتهای پیام/62003/ح/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول