اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به علت پشت میزنشینی

تولید فرش دستبافت در راور کم‌رنگ شده است

خبرگزاری فارس: فرماندار راور گفت: گسترش کارهای اداری و پشت میزنشینی تولید فرش نفیس دستبافت در راور را کم‌رنگ کرده است.

تولید فرش دستبافت در راور کم‌رنگ شده است

محمدرضا شریفی ظهر امروز در حاشیه بازدید سرزده از اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان راور در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس اظهار داشت: پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی بهترین عملکرد دولت در زمینه اشتغال است.

وی افزود: از آن جا که تلاش مسئولان و دستگاه‌های مربوطه برای کاهش میزان بیکاری در جامعه است باید بانک‌ها نیز با همکاری سرعت بیشتری در پرداخت تسهیلات به متقاضیان به عمل آورند.

شریفی با اشاره به تعهد دستگاه‌های اجرایی برای اشتغالزایی در شهرستان راور تعداد کل تعهدات دستگاه‌ها را یک هزار و 93 نفر بیان کرد و ابراز داشت: از این تعداد تنها نام 324 نفر در سامانه ثبت شده که پیگیری بیشتر مسئولان مربوط را می‌طلبد.

فرماندار راور در این بازدید با تشکر از برخی ادارات شهرستان و گلایه از عدم همکاری تعدادی از دستگاه‌ها نسبت به انجام تعهدات صورت گرفته در بحث اشتغال توسط استان کرمان خواستار مساعدت و هماهنگی بیشتر مسئولان در این زمینه شد.

شریفی همچنین پاسخگویی مناسب و تکریم ارباب رجوع را از وظایف اصلی مسئولان و کارکنان ادارات بیان کرد و خواستار دوری از اسراف و رعایت صرفه‌جویی در دستگاه‌های اجرایی شهرستان شد.

وی بیان کرد: در گذشته نه چندان دور صنایع دستی راور از جمله قالی این شهرستان در بازارهای داخلی و خارجی جایگاه ویژه‌ای داشت و مردم کرمان و دیگر استان‌های ایران راور را با تولید فرش‌های دستبافت می‌شناختند که این جایگاه باید همچنان حفظ شود.

شریفی تصریح کرد: با توجه به گسترش کارهای اداری و پشت میزنشینی تولید فرش دستبافت در راور کم‌رنگ شده لذا می‌طلبد که افراد جویای کار با استفاده از تسهیلات مشاغل خانگی نسبت به راه‌اندازی کارگاه‌های قالیبافی در شهرستان اقدام کنند تا هم زمینه اشتغال و جلوگیری از مهاجرت فراهم شود و هم در صادرات این صنعت مهم گام بردارند.

این مسئول گفت: ما آمادگی کامل داریم تا از متقاضیان در چارچوب قانون نهایت همکاری و حمایت را داشته باشیم تا بتوانیم با ایجاد شغل از مهاجرت جوانان جویای کار به مرکز استان و شهرستان‌های همجوار جلوگیری کنیم.

شریفی ابراز داشت: شهرستان راور ظرفیت‌های ویژه‌ای در بخش معدن، کشاورزی، دامپروری و ... دارد که امید می‌رود با برنامه‌ریزی مدون بتوان این ظرفیت‌ها را تقویت کرد.

انتهای پیام/80012/ی/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول