اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار راور:

توسعه زیرساخت‌ها مانع مهاجرت روستائیان می‌شود

خبرگزاری فارس: فرماندار راور گفت: عمران و آبادانی در روستاها از اهمیت زیادی برخوردار است و موثرترین راه مقابله با مهاجرت از روستاها به شهر توسعه و اسقرار زیر‌ساخت‌ها در ‌روستاهاست.

توسعه زیرساخت‌ها مانع مهاجرت روستائیان می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از راور، محمدرضا شریفی فرماندار راور امروز به همراه جمعی از مسئولان این شهرستان از روستاهای بخش کوهساران بازدید کرد و در این بازدید سه دهیاری در روستاهای باداموئیه‌، ریگ‌آباد و گریک افتتاح شد.

وی همچنین از جاده‌های در دست احداث این مناطق بازدید به عمل آورد و طرح هادی روستا‌ و طرح پوشش شبکه مخابرات پیگیری شد و با حضور در جمع روستائیان ‌با مردم این مناطق به گفت‌وگو پرداخت و مشکلات معیشتی آنان را بررسی‌ و در زمینه رفع پاره‌ای از آنها قول مساعد داد. 

فرماندار راور در جمع مردم‌ منطقه شاهزاده محمد در بخش کوهساران، راه عبور از بحران و رسیدن به رستگاری را توکل بر خدا و همبستگی دانست و اظهار داشت: عمران و آبادانی در روستاها از اهمیت زیادی برخوردار است و موثرترین راه مقابله با مهاجرت از روستاها به شهر توسعه و اسقرار زیر‌ساخت‌ها در ‌روستاهاست.

به گزارش فارس، منطقه باداموئیه از توابع دهستان حرجند در بخش کوهساران دارای ‌78 خانوار است که شغل غالب آنها کشاورزی و دامداری است.

روستاهای گریک و‌ ریگ‌آباد نیز از توابع منطقه شاهزاده محمد در بخش کوهساران هستند که جمعیت روستای گریک 62 خانوار و روستای ریگ آباد 76 خانوار است و مردم این مناطق غالبا به کشاورزی، دامداری و کار در معدن زغال‌سنگ مشغول هستند.

فرماندار راور از از برداشت محصول به از باغ‌های ده خداداد از توابع بخش کوهساران دیدن کرد.

بخشدار کوهساران اظهار داشت: در این منطقه 20 هکتار زمین کشاورزی به شیوه آبیاری قطره‌ای وجود دارد که 6.7 هکتار از آن به کشت ‌بِه اختصاص دارد و در هر هکتار حدود 2.5 تن محصول برداشت می‌شود.

به گزارش فارس از دیگر عنوان‌های بازدید شده ‌می‌توان به بازدید از احداث جاده بریم - ریگ‌آباد، طرح سنگ‌فرش روستای شاهزاده محمد، بازدید از مدرسه داورپناه روستای ریگ‌آباد و چند مکان دیگر اشاره کرد.

انتهای پیام/ع20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول