اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار راور تاکید کرد‌

ضرورت ‌برگزاری دوره‌های آموزشی برای‌ مداحان

خبرگزاری فارس: فرماندار راور‌ بر برگزاری دوره‌های آموزشی برای مداحان تاکید و آن را لازم و ضروری دانست.

ضرورت ‌برگزاری دوره‌های آموزشی برای‌ مداحان

به گزارش خبرگزاری فارس از راور، محمدرضا شریفی ظهر امروز در جلسه‌ برنامه‌ریزی ایام محرم اظهار داشت: با وجود بالا بودن اعتقادات مذهبی مردم‌ شهرستان‌ اما شرایط به گونه‌ای است که حضور جوانان در هیئت‌های عزاداری با خلوص نیت و عشق به امام حسین (ع) و ائمه اطهار (ع) آن چنان که باید جلوه‌گر نیست.

وی ابراز داشت: مسئولان باید با برنامه‌ریزی لازم در راستای نهادینه کردن و حمایت از مسائل فرهنگی و دینی در شهرستان تلاش کنند.

شریفی برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه مداحان در ماه ‌محرم و آگاه‌سازی فعالان هیئت‌ها را در ایجاد جذابیت و تقویت بعد معنوی آنان مؤثر دانست و بر برنامه‌ریزی برای تشکیل اینگونه دوره‌ها تأکید کرد تا مداحان با استفاده از سند معتبر اشعار و روضه بخوانند.

‌قویدل دادستان راور نیز با اشاره به فرمایش حضرت امام خمینی (ره) در مورد اهمیت و منزلت ماه‌های محرم و صفر پایه و اساس گسترش مذهب شیعه را از مساجد‌، محافل دینی و مذهبی بیان کرد و گفت: از منظر دشمنان اسلام شیعه مانند پرنده‌ای با دو بال مهدویت و شهادت با پوشش زره ولایت است.

وی ابراز داشت:‌ بیان چنین نظریه‌ای توسط بیگانه موجب فخر ما شیعیان است و باید با توجه به توسعه روز افزون مذهب شیعه در جهان امروز به گونه‌ای عمل کرد تا این فرهنگ اسلامی به سر تا سر جهان انتقال یابد.

قویدل به پبشرفت‌های تکنولوژی اخیر و تلاش دشمن با جنگ نرم در ایجاد رخنه و فاصله اندازی بین اعتقادات و دین‌باوری عموم به ویژه جوانان اشاره کرد و گفت: با توجه به موقعیت حساس فعلی جامعه، امروز وظیفه اصلی ما بصیرت‌افزایی و ترویج فرهنگ دینی و اسلامی است. 

وی با ابراز تاسف از تضییع حقوق دیگران و قانون‌شکنی برخی افراد به واسطه تشکیل هیئت‌های عزاداری‌، برگزاری اینگونه مراسم را در راستای تحقق اهداف ائمه اطهار (ع) و مذهب اسلامی موثر دانست. 

قویدل با اشاره به نزدیکی برگزاری انتخابات ریاست جمهوری مراسم این ایام را فرصت مناسبی برای استفاده سیاسی توسط برخی افراد مطرح کرده و بر نظارت صحیح و دقت توجه در عدم مشارکت اینگونه افراد تاکید داشت.

انتهای پیام/ش20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول