اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار منطقه 9 مشهد خبر داد

تکمیل فاز 2 پارک خطی شهید فکوری تا پایان امسال

خبرگزاری فارس: شهردار منطقه 9 مشهد گفت: پارک خطی شهید فکوری تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

تکمیل فاز 2 پارک خطی شهید فکوری تا پایان امسال

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محسن گل‌مشکی صبح امروز در جمع خبرنگاران در مشهد اظهار کرد: گسترش فضاهای سبز جدا از فواید زیباشناختی، فیزیولوژیکی و بهداشتی می‌تواند مزایای اجتماعی و اقتصادی فراوانی به دنبال داشته باشد.

وی ادامه داد: پالایش هوا توسط درختان منجر به کم شدن هزینه‌های کاهش آلودگی و میزان آن می‌شود، علاوه بر این بوستان‌ها سبب افزایش جذابیت شهر، گردشگری و در نتیجه درآمد می‌شود.

شهردار منطقه 9 مشهد تصریح کرد: در همین راستا و به‌منظور افزایش سرانه فضای سبز موجود در منطقه 9 مشهد و رسیدن به شاخص‌های استاندارد علاوه بر ترمیم، نگهداری و کیفی‌سازی، احداث و توسعه بوستان‌ها و پارک‌های خطی یکی از عمده فعالیت‌ها در منطقه 9 مشهد بوده است.

گل‌مشکی یادآور شد: این منطقه با مساحتی حدود 4 هزار و 652 هکتار، تا پایان سال 90 دارای فضای سبزی به مساحت 4 میلیون و 974 هزار و 745 مترمربع بوده است.

وی همچنین به احداث پارک‌های محلی در سطح منطقه 9 مشهد اشاره کرد و افزود: تا پایان سال 90 تعداد 65 پارک محلی داشته‌ایم که در سال 91 با 4 درصد رشد به 68 پارک محلی افزایش یافته که با احداث این سه پارک، مساحت پارک‌های محلی از 293 هزار و 635 مترمربع به 309 هزار و 840 مترمربع رسیده است.

وی عنوان کرد: سرانه فضای سبز تا پایان سال 90 برای هر نفر در منطقه 9 مشهد حدود 15.66 مترمربع بوده که این سرانه با تکمیل پارک خطی شهید فکوری، بوستان وفا، پارک خطی شهید کلانتری و کوهستان پارک خورشید تا حد مطلوبی افزایش می‌یابد.

شهردار منطقه 9 مشهد بیان کرد: کوهستان پارک خورشید با 380 هکتار مساحت در ارتفاعات جنوب غرب مشهد واقع شده و دارای جاذبه‌های طبیعی فراوان نظیر کوه‌ درخت‌کاری شده و راه کوهستانی و المان‌های گوناگون است.

گل‌مشکی گفت: وجود این توپوگرافی مناسب و موقعیت جغرافیایی منحصربه‌فرد، مسئولان را بر آن داشته که احداث امکاناتی نظیر تله‌کابین، زمین پینت‌بال، پارا گلایدر و... را در برنامه کاری خود قرار دهند.

وی گفت: عملیات اجرایی این طرح در سال جاری اعتباری بالغ بر 30 میلیارد ریال را به خود اختصاص داده و تاکنون حدود 40 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

گل‌مشکی در ادامه با اشاره به احداث پارک خطی شهید فکوری نیز خاطر نشان کرد: عملیات اجرایی فاز نخست این پروژه حدفاصل میدان دلاوران تا تقاطع هاشمیه در مساحتی حدود 45 هزار مترمربع از اردیبهشت ماه سال 90 آغاز شد و در چند ماهه اول سال 91 به بهره‌برداری رسید.

وی همچنین امتداد احداث این پارک را در ضلع جنوبی بولوار فکوری، حدفاصل میدان جوان و میدان یادگاران دانست و گفت: فاز دو پارک خطی فکوری هم‌اکنون در حال انجام است که تاکنون بیش از 50 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

به گفته وی فاز دو این پارک در زمینی به مساحت 90 هزار مترمربع به اجرا درآمده و تا قبل از شروع سال جدید به بهره‌برداری کامل خواهد رسید.

انتهای پیام/70001/خ/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول