اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان:

حفظ هویت و سبک زندگی اسلامی ضروری است

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان گفت: حفظ هویت و سبک زندگی اسلامی از ضروریات جامعه اسلامی محسوب می‌شود.

حفظ هویت و سبک زندگی اسلامی ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، اصغر پرتوی ظهر امروز در مراسم افتتاح نمایشگاه حجاب و عفاف با عنوان آب و آیینه با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص سبک زندگی اظهار کرد: حفظ هویت و سبک زندگی اسلامی از ضروریات جامعه است که باید همه افراد جامعه به ویژه دانشجویان به عنوان قشر آینده‌ساز جامعه به آن توجه کنند.

وی با بیان اینکه جامعه اسلامی نیازمند هویت و اصالت خود است، افزود: باید باور هویت‌پذیری در جامعه به نحو مطلوبی شکل بگیرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان بر ضرورت تقویت آثار فرهنگی و اجتماعی جامعه تاکید کرد و افزود: برای مقابله با تهدیدات دشمنان باید با حفظ هویت، به مقابله با ظهور هویت‌های جدید در جامعه پرداخت.

وی با اشاره به ترویج فرهنگ غرب در جوامع مختلف اسلامی تصریح کرد: برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان باید به ترویج فرهنگ اسلامی پرداخت.

پرتوی برگزاری نمایشگاه‌های حجاب و عفاف را فرصت مناسبی برای ترویج فرهنگ مناسب عفاف و حجاب دانست و گفت: باید علاوه بر برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی با برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی، مناظرات دانشجویی و جلسات رودررو با جوانان، قشر فرهیخته جامعه را با آسیب‌های فرهنگ غربی آشنا کرد.

وی راه مقابله با قدرت رسانه‌ای کشورهای غربی را استفاده از فضای فیزیکی و رودررو با جوانان عنوان کرد و افزود: باید با برنامه‌ریزی مناسب، علمی و برگزاری جلسات تاثیرگذار با مشارکت جوانان به مقابله با توطئه‌های دشمنان رفت.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان با بیان اینکه رعایت حجاب و عفاف برای همه افراد جامعه ضروری است، خاطرنشان کرد: باید همه افراد جامعه نسبت به پوشش خود مقید بوده و سبک زندگی خود را بر اساس معیارهای اسلامی تنظیم کنند.

وی با مرور تاریخ معاصر و مقایسه آن با تاریخ گذشته جوامع، رنسانس را آغاز شکل‌گیری تاریخ معاصر عنوان کرد و افزود: در طول پنج قرن گذشته تمدن‌های مختلفی در جهان شکل گرفته است که هر کدام با شیوه‌های خاصی جوامع را هدایت کرده است.

پرتوی با بیان اینکه شکل‌گیری تمدن‌های معاصر بیشتر به صورت واکنش به دوران‌های گذشته بوده است، افزود: تمدن‌های این دوران بر پایه واکنش به دوره‌های قبل شکل گرفته است.

وی تمدن اسلامی را مهم‌ترین تمدن جامعه بشری دانست و گفت: تمدن اسلامی با دعوت انسان به بازگشت به خود به راه‌اندازی جریان‌های فکری تاثیرگذار اسلامی در جامعه پرداخته است.

*عمق فکری و فلسفی از ویژگی‌های تمدن اسلامی است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان عمق فکری و فلسفی را از ویژگی‌های تمدن اسلامی برشمرد و افزود: توجه به هستی‌شناسی و انتخاب مسیر درست در جامعه از رهاوردهای تمدن اسلامی است که جهان پس از طی دوران‌های مختلف باز هم این تجربه را موفق می‌داند.

وی با بیان اینکه تمدن غربی دو رویه سکه است که یک روی آن پیشرفت، ترقی، علم و تکنولوژی محسوب می‌شود، افزود: روی دیگر این سکه انحطاط فکری، اخلاقی و دینی است که از درون نیز استثمار و استعمار را تجربه می‌کند.

پرتوی بر ضرورت استفاده از تکنولوژی، علم و پیشرفت جوامع غربی تاکید کرد و گفت: باید با شناخت این روی سکه و عرضه آن به جامعه راه توسعه و پیشرفت جامعه را هموار کرد.

وی ادامه داد: متاسفانه توجه جدی به روی دوم سکه و انحطاط فکری و اخلاقی جوامع غربی، مسیر برخی جوامع را تغییر می‌دهد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان بازگشت به خویش را تنها راه نجات از تمدن غربی عنوان کرد و افزود: باید به زمینه‌های بازگشت به هویت خویش بیشتر توجه شود.

انتهای پیام/73003/ع/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول