اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری:

قرآن فصل‌الخطاب سبک زندگی دینی است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری قرآن را فصل‌الخطاب در سبک زندگی دینی دانست و گفت: اگر زندگی مستند به قرآن نباشد شکاف طبقاتی اتفاق می‌افتد.

قرآن فصل‌الخطاب سبک زندگی دینی است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، آیت‌الله رضا رمضانی در مراسم عزاداری امام حسین (ع) که به همت هیئت فاطمیون این شهر برگزار شد، اظهار کرد: سبک زندگی باید بتواند پاسخگوی نیازها باشد.

وی خواستار تعریف سبک زندگی در جامعه شد و افزود: برنامه‌ریزی جدی برای سبک زندگی در نقاط مختلف دنیا آغاز شده و نمونه‌هایی از جهانی‌سازی به‌وجود آمده و در صدد هستند بتوانند سبک زندگی با توجه به جهان‌بینی خود را ترویج کنند.

رمضانی با بیان اینکه دیگران به دنبال ارائه مدل سبک زندگی با همکاری نخبگان براساس برنامه‌های علمی و عملی هستند، تصریح کرد: هنر فرهیختگان جامعه ارائه سبک زندگی دینی با پشتوانه علمی در کشور و جهان است.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری زندگی را ترجمه حیات دانست و بیان کرد: بعضی از افراد زندگی را به معنای لذت گرفتند و اینکه هر فردی لذت بیشتری داشته باشد از زندگی بهتری برخوردار است.

وی ادامه داد: بعضی از افراد تمام امور را مربوط به دنیا می‌دانند و عده‌ای زندگی را سرور و شادی معنا می‌کنند در صورتی که شادی و نشاط دارای تعریف ویژه است.

رمضانی با اشاره به اینکه بعضی از افراد زندگی را به معنای راضی بودن می‌دانند، خاطرنشان کرد: در زندگی و حیات باید به امکاناتی که به انسان داده شده، توجه شود و بهره‌وری از امکانات مهم است.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری سبک زندگی عده‌ای که دنیا را اصل قرار می‌دهند و افرادی که آخرت را اصل می‌دانند، متفاوت خواند و ابراز کرد: نگاه بعضی از افراد به دنیا و آخرت ابزاری است.

وی به جهالت در جهان فرا مدرن اشاره کرد و گفت: مواردی که در سبک زندگی دینداران تاثیرگذار است باید مشخص شود.

رمضانی انسان را معناگرا توصیف کرد و یادآور شد: انسان با حساب آفریده شده و خداوند حکیم دنیا را براساس حکمت خلق کرده است.

* دنیا بستری برای بندگی است

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با تاکید براینکه انسان دنیا را باید بستری برای بندگی قرار دهد، اظهار کرد: خداوند انسان را به عالم دیگر دعوت کرده است.

وی خواستار حضور شایسته دین در تمام بخش‌های فردی و اجتماعی انسان شد و اذعان کرد: مردم برای برطرف کردن مشکلات فکری و روحی خود از قرآن استفاده نمی‌کنند.

رمضانی قرآن را فصل‌الخطاب و فصل‌الختام در سبک زندگی دینی نامید و تصریح کرد: زندگی مسلمانان باید مستند به قرآن باشد.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه اگر سبک زندگی مستند به قرآن نباشد شکاف طبقاتی اتفاق می‌افتد، ابراز کرد: وقتی در فضای جامعه مسلمانان دروغ باشد نشان می‌دهد که سبک زندگی براساس آموزه‌های دینی تبیین نشده است.

وی بر اصلاح نگرش‌ها در سبک زندگی تاکید کرد و افزود: آراستگی جامعه به فضیلت‌ها و دوری از رذیلت‌ها نیاز به برنامه‌ریزی دارد.

* بازگشت به دین مهم‌ترین اصل برای تحقق اخلاق جهانی است

رمضانی بازگشت به دین را مهم‌ترین اصل برای تحقق اخلاق جهانی دانست و بیان کرد: تغییر نگرش‌ها به دین نیاز به آموزش دارد.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری آمادگی روحی برای سبک زندگی را سبب ایجاد حقیقت دین در زندگی خواند و اذعان کرد: اگر به دنبال سبک زندگی هستیم باید دین در ابعاد مختلف احیا شود.

وی با تاکید براینکه بهشت را باید در دنیا ساخت، اظهار کرد: همگرایی بر پایه کرامت انسان می‌تواند بهشت را در دنیا بسازد.

رمضانی توسعه کیفیت در زندگی را مهم نامید و تصریح کرد: همواره در قرآن به کیفی‌ترین عمل توجه شده است.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه تلقی انسان‌ها باید در سبک زندگی دینی مشخص شود، بیان کرد: امام حسین (ع) بازگشت به دین را پایه و اصل عنوان کردند.

* قلم‌هایی که در مجلس عزای حسین (ع) می‌نویسند

به گزارش فارس، مردم بیشتر در مجلس امام حسین (ع) برای عزاداری می‌آیند اما هنگام سخنرانی مجلس عزاداری مذکور نوک قلم‌ها به آهستگی روی کاغذ‌ها غلتید، موضوعی که در کمتر مجلس عزاداری دیده می‌شود.

نویسندگان از نوجوانان، جوانان، بزرگسالان و حتی سالمندان هستند و از موضوع سبک زندگی نکته‌برداری می‌کنند و این امر نشان می‌دهد مردم علاقه دارند وعاظ به موضوع‌های روز جامعه بپردازند و مبانی دینی درباره مسائلی که در اجتماع اتفاق می‌افتد، را تبیین کنند.

وقتی سخنران پس از تبیین سبک زندگی دینی به بیان مصائب امام حسین (ع) پرداخت، اشک‌ها روی کاغذ‌ها غلتید و شعور با شور حسینی (ع) همراه شد.

انتهای پیام/84001/صا/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول