اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه آزاد همدان:

سبک زندگی خود را با سیره امام حسین سازگار کنیم

خبرگزاری فارس: مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان گفت: در مکتب اسلام، هیچ کاری بدون معرفت ارزشی ندارد و ما امروز باید با بهره‌گیری از قیام قافله‌سالار کربلا سبک زندگیمان را تغییر دهیم.

سبک زندگی خود را با سیره امام حسین سازگار کنیم

حجت‌الاسلام والمسلمین علی امامی‌فر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به قیام و نهضت ماندگار امام حسین (ع) اظهار کرد: در مکتب اسلام، هیچ کاری بدون معرفت ارزشی ندارد؛ از جمله زیارت و ارادت به امام حسین(ع)در روایات از معصومین ارزش زیادی برای زیارت آن حضرت بیان شده است اما این پاداش‌ها را مقید به قید معرفت دانسته‌اند.

وی ادامه داد: در روایتی از حضرت موسی بن جعفر (ع) نقل شده که هر کس امام حسین(ع) را زیارت کند که به آن حضرت معرفت داشته باشد خداوند گناهان گذشته و آینده او را می‌آمرزد.

مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان یادآور شد: ما باید با تعقل به فلسفه قیام امام حسین(ع) توجه کنیم تا متوجه شویم رفتار ما در زندگی چقدر حسینی است و چقدر زندگی فردی، خانوادگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و عبادی ما چقدر مورد رضایت امام حسین است؟ ما اگر به این مسائل توجه کنیم شور ما با شعور همراه خواهد بود.

وی درباره راز ماندگاری قیام سالار شهیدان تصریح کرد: راز ماندگاری قیام امام حسین(ع) عوامل مختلفی چون حق‌طلبی، عدالت خواهی، مظلومیت و... دارد اما مهم‌ترین و اصلی‌ترین این ماندگاری، خدایی بودن این قیام است به طوری که تمام حرکات و فعالیت‌های امام حسین(ع) برای خداست.

امامی‌فر در پاسخ به اینکه نقش دانشگاهیان در انتقال مفاهیم ناب و مؤثر قیام عاشورا چست، گفت: همه جا و به هر شکل از جمله با عزاداری‌ها باید نام و یاد امام حسین(ع) را زنده نگاه داریم. اما دانشگاه و دانشگاهیان وظیفه‌ای مهمتر دارند و آن این است که به ابعاد مختلف این نهضت توجه کنند.

وی با بیان اینکه باید به بعد سیاسی این قیام توجه ویژه‌ای شود، اظهار کرد: دانشجویان و اساتید باید به این امر توجه کنند که هدف قیام امام حسین چه بوده است و سخنان ایشان را در طول قیام آن حضرت از زمان خروجش از مدینه تا روز عاشورا و قبل از شهادتش مورد توجه و دقت و تحلیل قرار دهند و درس بیاموزند و این مسائل را به بدنه جامعه منتقل کنند.

مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی همدان تصریح کرد: ما امروز باید با بهره‌گیری از قیام قافله سالار کربلا سبک زندگیمان را تغییر دهیم و برای این کار ابتدا باید زندگی امام حسین(ع) را بشناسیم و از آن حضرت در ابعاد مختلف درس بگیریم.

وی عوامل عزت بخشی در سیره امام حسین (ع) را بندگی خدا، تقوی، خانواده پاک و تربیت درست، قناعت، و آزادگی برشمرد و گفت: امام حسین(ع) بزرگ‌ترین افتخارش بندگی خدا بود.

امامی‌فر بیان داشت: امام حسین(ع) در روز عاشورا خطبه‏اى دارد و آن چنان پر شور و احساسات است که گویى آتش است که از دهان حسین(ع) بیرون مى‏آید.

وی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از عوامل عزتمندی امام حسین (ع)، قناعت پیشه کردن است. ایشان می فرمایند «قناعت، موجب راحتی و آرامش است».

مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی همدان یادآور شد: درسی که می‌توانیم از این مطلب بگیریم این است که امروز دشمن ما را به ذلت دعوت می‌کند و بر ما فشار می‌آورد تا تن به ذلت بدهیم. لذا، بنابر فرموده ائمه(ع) بهترین وسیله برای مقابله با فشار اقتصادی و تحریم دشمن، قناعت کردن است.

وی در پایان سخنانش تاکید کرد: حریت و آزادگی یکی از ابعاد وجودی حضرت امام حسین است چراکه آزادگی یک ارزش انسانی است که ارزش بسیار بالایی نیز هست.

انتهای پیام/89003/صا/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول