اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کانون‏های مساجد استان سمنان خبر داد

پژوهش 70 محقق سمنانی در خصوص سبک زندگی

خبرگزاری فارس: رئیس کانون‏های فرهنگی و هنری مساجد استان سمنان از پژوهش 70 محقق عضو کانون‏های مساجد این استان در خصوص سبک زندگی خبر داد.

پژوهش 70 محقق سمنانی در خصوص سبک زندگی

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان به نقل از روابط عمومی کانون‏های فرهنگی و هنری مساجد استان سمنان، حجت‏الاسلام سیدمحمود حسینی با بیان اینکه در کشور برای رعایت سبک زندگی دینی دو حوزه قابل توجه داریم، اظهار داشت: اول اینکه مردم ما مسلمان و خواستار سبک زندگی دینی هستند و دوم اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر ارزش‏ها و فرهنگ دینی مبین اسلام شکل گرفته و مسئولان باید بیش از هر کسی به سبک زندگی اسلامی توجه کنند.

وی بیان کرد: قرآن در باب معنای زندگی پیشنهادی ارائه می‏دهد که در واقع همان نظریه بی‏پیرایه و تحریف نشده ادیان توحیدی است که بر هدف‏داری کیهان و تقاضای سرشت انسان تکیه دارد.

رئیس کانون‏های فرهنگی و هنری مساجد استان سمنان افزود: با وجود وسوسه‏‏افکنی‏های داخلی و خارجی گذشته و تلاش‌های مستمر، گسترده و پرهزینه جهان شکل گرفته بر اصول روشنگری و رنسانس، دیدگاه قرآن همچنان با صلابت، سلامت و قدرت در سیمای زندگی بخشی از جامعه بشری می‏درخشد و به سایر انسان‏ها نیز نوید آرامش، آسایش و سعادت می‏دهد.

حسینی تصریح کرد: با توجه به شرایط امروز جامعه لازم است تا تعریفی مناسب و شایسته مطابق معارف اسلامی از سبک زندگی دینی برای افراد جامعه بیان شود.

وی با بیان اینکه مسئولان در حوزه‏های مختلف سنی و صنفی باید احساس مسئولیت کنند، تصریح کرد: سبک زندگی اسلامی باید در خانواده‏ها، جامعه و ادارات رعایت شود و تعریفی نو و مطابق با ارزش‏ها و معارف اسلامی ارائه دهیم.

رئیس کانون‏های فرهنگی و هنری مساجد استان سمنان با بیان اینکه در اسلام ارزش حیات معنوی بالاتر از حیات مادی است، گفت: اسلام ما را به زندگی ارزشمند دعوت می‏کند و در سایه معنویات و اخلاق می‏توانیم سبک زندگی دینی را رعایت کنیم.

وی با اشاره به اینکه برای رسیدن به سبک زندگی دینی باید خردورزی و حق‏پرستی را پرورش دهیم، گفت: در این زمینه، باید کارهای تبلیغاتی، پژوهشی و آموزشی زیادی صورت گیرد و تمام افراد جامعه بسیج شوند.

رئیس کانون‏های فرهنگی و هنری مساجد استان سمنان گفت: سبک زندگی اسلامی ایرانی مقابل تهاجم گسترده دشمن و تحمیل سبک زندگی غربی به جوامع مختلف قرار دارد.

حسینی با بیان اینکه سبک زندگی دینی باید الگوی کاملی از همه نیازمندی‏های دنیوی و اخروی باشد، افزود: 70 پژوهشگر عضو کانون‏های مساجد استان سمنان در خصوص سبک زندگی تحقیق می‏کنند.

وی افزود: این افراد با محوریت مباحث جوان و جوانی، خانواده، ارزش کار جمعی، امنیت، امنیت‏های دروغین، اصول تعلیم و تربیت، ارتباطات فرهنگی، ارتباطات اجتماعی با مردم، ارتباطات مالی با نیازمندان، ارتباطات فکری در جامعه و ... به تحقیق می‏پردازند.

حسینی روش زندگی با انسان‏های خوب، روش زندگی با زمان، روش زندگی با مردم، اخلاق در خانواده، روش زندگی در دوران غیبت، زن و مسئولیت‏های زندگی حکمت، فلسفه زندگی، قناعت در زندگی، مدیریت صحیح در زندگی، مشکلات زن و زندگی، نظم در زندگی خانوادگی و مدیریت صحیح در زندگی و ... را از جمله موضوعات عنوان کرد.

انتهای پیام/2249/ل

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول