اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی:

سبک زندگی اسلامی منطبق بر فطرت است/ با این سبک فاصله داریم

خبرگزاری فارس: عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی گفت: سبک زندگی اسلامی مطابق با فطرت ماست بنابراین اگر به سمت آن پیش برویم تسهیل فعالیت‌ها را به همراه دارد.

سبک زندگی اسلامی منطبق بر فطرت است/ با این سبک فاصله داریم

حجت‌الاسلام صابر اکبری‌جدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به مقوله سبک زندگی اظهار کرد: بحث شیوه زندگی اسلامی از گذشته وجود داشته و در قالب آداب معاشرت و معیشت، عبادت، آداب، اخلاق خانواده، نحوه تعامل با بزرگان و شیوه انتخاب محل سکونت در آموزه‌ها تبیین شده است.

وی خاطر نشان کرد: منظور از سبک زندگی بخشی از آداب و آموزه‌های دینی است که در خصوص مسائل عام معاشرتی و زندگی یک انسان مطرح شده که شامل بعد شخصی و ارتباط با خداوند، ارتباط با خانواده، بستگان و مسئولان است.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران تأکید کرد: باید در مقوله سبک زندگی مشخص شود معیارها و شاخص‌های زیبایی، آراستگی و شیک‌پوشی که در مسئله پوشش مطرح می‌شود چه اندازه با موضوعات دینی متناسب است.

وی عنوان داشت: اگر توصیه‌های دینی و آموزه‌های شرعی را به بهانه شرایط جدید کنار بزنیم به طور طبیعی پس از مدتی از نظر ظواهر و مظاهر اسلامی و دینی چیزی برای ما باقی نمی‌ماند.

اکبری‌جدی با اشاره به مسئله اسلام اروپایی گفت: بر اساس این مطلب بسیاری افراد در ظاهر مسلمان هستند ولی مانند اروپایی‌ها معاشرت و زندگی می‌کنند و تنها نام مسلمانی را دارند.

وی تأکید کرد: باید در مسئله سبک زندگی الگوی خود را طراحی کرده و بر اساس آن جامعه را پیش ببریم و با توجه به فشار تبلیغاتی و تهاجم فرهنگی عقب‌نشینی نکنیم.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی ادامه داد: مسلم است در بسیاری از مظاهر زندگی و ظواهر رفتاری با توصیه‌هایی که در دین مطرح شده فاصله داریم بنابراین باید سبک زندگی اسلامی ایرانی را طراحی کرده و در مسیر انطباق خود با آن تلاش کنیم.

وی یادآور شد: اگر در این عرصه به صورت فعال وارد نشویم به طور طبیعی منفعل شده و به تدریج اصالت خود را از دست می‌دهیم و سبک‌های دیگر در ما نهادینه شده و خود را نشان می‌دهد.

اکبری‌جدی یادآور شد: با سبک زندگی اسلامی چیزی از را دست نداده بلکه به سبک بهتری از زندگی دست پیدا می‌کنیم.

وی عنوان داشت: سبک زندگی اسلامی مطابق با فطرت ماست و اگر به سمت آن برویم سبب تسهیل و افزایش رضایت در زندگی می‌شود.

انتهای پیام/78003/ل/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول