اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری:

خدامحوری در راس سبک زندگی دینی است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه دین آسمانی از انسان موجودی ابدی می‌سازد گفت: خدامحوری در راس سبک زندگی دینی است.

خدامحوری در راس سبک زندگی دینی است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، آیت‌الله رضا رمضانی در مراسم عزاداری امام حسین (ع) در مسجد سیدالشهدا (ع) این شهر اظهار کرد: ایام محرم فضای ویژه‌ای را در جامعه بشری حاکم می‌کند و اکنون غیر شیعیان نیز در مجالس عزاداری امام حسین (ع) حضور پیدا می‌کنند و می‌خواهند از این معارف بهره‌مند شوند.

وی ادامه داد: بعضی از افراد با حضور در مجالس عزاداری امام حسین (ع) عقاید خود را تکمیل می‌کنند و عده‌ای نیز به مبانی اخلاقی آراسته شده و تعبد آنها بیشتر می‌شود.

رمضانی آثار عقیدتی، اخلاقی، عملی، حماسی، عاطفی، حقوقی و ... مجالس عزاداری امام حسین (ع) را بسیار خواند و تصریح کرد: خودجوشی مردم در برگزاری مراسم‌های عزاداری امام حسین (ع) ارزشمند است.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری به سرمایه‌گذاری استعمار در به انحراف کشیدن مجالس عزاداری امام حسین (ع) اشاره کرد و افزود: استعمارگران در تلاش هستند با ورود به هیئت‌های عزاداری آنها را از تاثیرگذاری عمیق فکری و اخلاقی خارج کنند.

وی با تاکید بر رابطه تنگاتنگ و قوی عاشورا با بعثت، غدیر و مهدویت، بیان کرد: نباید از این رابطه‌ها غافل شویم.

رمضانی در ادامه به بحث سبک زندگی در جامعه اشاره کرد و گفت: سبک زندگی از مسائل بسیار مهم است و باید به صورت جدی به آن پرداخته شود.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه رهنمودهای مقام معظم رهبری درباره سبک زندگی بسیار راهگشا است، ابراز کرد: 17 میلیارد عنوان در زبان فارسی و بیش از 70 میلیارد عنوان در چهار زبان دنیا مربوط به سبک زندگی است.

وی نگاه دنیای غرب درباره سبک زندگی را متفاوت خواند و بیان کرد: تمام ادیان بشری و آسمانی دارای سبک زندگی هستند.

رمضانی به سبک زندگی در دوران جاهلیت اشاره کرد و یادآور شد: انحطاط، بردگی و اشرافی‌گری سبک زندگی دوران جاهلیت بود و پیامبر (ص) به تدریج سبک زندگی دوران جاهلیت عرب را تغییر داد.

*خدامحوری در راس سبک زندگی دینی است

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری خدامحوری را در راس سبک زندگی دینی نامید و اذعان کرد: اجرای سبک زندگی دینی نیازمند برنامه است و هنوز با نگاه قرآن نسبت به زندگی فاصله بسیاری داریم.

وی با اشاره به تغییر واژه‌ها توسط استعمار فرا نو، اظهار کرد: استعمار فرا نو سبک زندگی در بحث حقوق و خانواده را بسیار پیچیده کرده است.

رمضانی وجود آزادی مطلق در غرب را طنز خواند و تصریح کرد: سبک زندگی بحث فنی و علمی است و پرداختن به آسیب‌ها در جامعه بسیار مهم است.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری بحث سبک زندگی را بسیار ارزشمند و طلایی توصیف کرد و افزود: سبک زندگی در جامعه باید آسیب‌شناسی شود که آیا منطبق با فرهنگ ائمه (ع) است یا قرآن هنوز در حاشیه قرار دارد.

وی با بیان اینکه سبک زندگی مردم جهان در 50 سال گذشته تغییر کرده است، ابراز کرد: ایثار، فتوت، جوانمردی و عشق به خدا و باورها دیگر در جوامع وجود ندارد و بسیاری از موارد آسیب دیده است.

*دشواری ازدواج موجب فساد پنهان در جامعه می‌شود

رمضانی خواستار آموزش جوانان در سبک زندگی شد و بیان کرد: بیشتر جوانان آموزش سبک زندگی را نگذراندند و مدیریت زندگی به آنها آموزش داده نشده است.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری بر مرور منطق گفتمان سبک زندگی دینی تاکید کرد و افزود: زندگی کردن در کنار اهل کتاب ادبیات گفتمانی قرآن است و این امر باید مورد توجه باشد.

وی با طرح این پرسش که آیا رسانه ملی توانسته است سبک زندگی انقلابی، دینی و قرآنی را آموزش دهد، اظهار کرد: محرم سوژه بسیار خوبی است تا مردم با فرهنگ عاشورایی آشنا شوند.

*فرهنگ عاشورایی، فرهنگ درست زیستن است

رمضانی با تاکید بر تفکر در حوزه‌ها و دانشگاه‌ها در سبک زندگی دینی، یادآور شد: فرهنگ عاشورایی، فرهنگ درست زیستن است.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری خواستار توجه به ابعاد فردی و اجتماعی انسان شد و گفت: بعضی مواقع باید خود را نقد کرده و اشکال‌ها را بیان کنیم و با این سخنان نباید افراد را ضد انقلاب بنامیم زیرا این موضوع عمق و محتوای انقلاب را تثبیت می‌کند.

وی سبک زندگی دینی را نیاز جامعه دانست و اذعان کرد: تاکنون در رابطه با دین نتوانستیم آموزش‌های لازم را ارائه دهیم و به جامعه بفهمانیم که زندگی دینی آرامش‌بخش است و انسان نباید تحقیر شود.

رمضانی هویت و کرامت انسان را در راس سبک زندگی دینی عنوان کرد و افزود: کرامت انسان از بدو تولد تا مرگ باید حفظ شود.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری دین را نشاط‌آور و شاداب‌محور توصیف کرد و یادآور شد: عشق، تعقل و تفکر در دین وجود دارد.

وی با بیان اینکه بهترین نوع خردورزی و تعقل‌گرایی در قرآن مطرح شده است، تصریح کرد: دین نقش احیاگری انسان را به عهده دارد و دین آسمانی از انسان موجودی ابدی می‌سازد.

رمضانی در پایان ابراز کرد: زندگی در ذیل شهادت معنا پیدا می‌کند و انسان با شهادت احیا می‌شود.

انتهای پیام/84001/ی/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول