اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران خبر داد

شناسایی 273 بیمار مبتلا به ایدز در مازندران

خبرگزاری فارس: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران از شناسایی 273 بیمار مبتلا به ایدز در مازندران خبر داد.

شناسایی 273 بیمار مبتلا به ایدز در مازندران

 به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، محمدرضا میرزایی عصر امروز در جلسه ستاد برگزاری روز جهانی ایدز در سخنانی با بیان اینکه 11 آذر  روز جهانی ایدز و 10 تا 16 این ماه هفته ملی ایدز در ایران نامگذاری شده، افزود: عمده‌ترین بیماری در گروه بیماری‌های غیرواگیر ایدز است که در کشورهای در حال توسعه شیوع بیشتری دارد و رو به رشد است.

وی با بیان اینکه شیوع این بیماری از طریق راه‌های جنسی‌رو به افزایش است، تصریح کرد: اطلاع‌رسانی و شناساندن ابعاد مختلف این بیماری به مردم، جلب مشارکت‌های مردمی و دستگاه‌های مرتبط از اهداف نامگذاری هفته ایدز محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه براساس آخرین آمارهای موجود 24 هزار و 250 نفر در کشور به این بیماری مبتلا هستند، اظهار داشت: بر اساس آمارهای موجود تا اول مهر امسال 273 بیمار HIV مثبت در مازندران وجود دارد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با تاکید بر اینکه این آمارها تصادفی جمع‌آوری شده، گفت: تعداد مبتلایان به HIV مثبت بیشتر از این است.

وی با اشاره به اینکه در هفته ایدز سعی می‌شود پژوهشگران، کودکان، دانش‌آموزان، مادران و زنان و تمام اقشار جامعه را درگیر کنیم اظهار داشت: بهزیستی، آموزش و پرورش، جمعیت هلال احمر و ورزش و جوانان بیشترین نقش را در معرفی و شناساندن این بیماری به مردم دارند.

به گزارش فارس، در این جلسه که نمایندگانی از بهزیستی، آموزش و پرورش، زندان‌ها، جمعیت هلال احمر، استانداری، دانشگاه علوم پزشکی مازندران و مدیرعامل مجمع خیران سلامت استان حضور داشتند، درباره برپایی کمپ‌های آموزشی، چاپ و توزیع بروشور و بازآموزی جامعه پزشکی و آموزش در زندان‌ها و مدارس پیشنهاداتی ارائه شد.

انتهای پیام/86004/آ/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول