اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار آمل:

کمیته فنی کنترل ایدز در آمل آغاز به کار کرد

خبرگزاری فارس: در راستای افزایش آگاهی بخشی به مردم، کمیته فنی کنترل ایدز در شهرستان آمل آغاز به کار کرد.

کمیته فنی کنترل ایدز در آمل آغاز به کار کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، معاون فرماندار آمل بعدازظهر امروز در کمیته فنی کنترل ایدز با بیان اینکه در گذشته هیچ آماری درباره آگاهی بخشی و پیشگیری از ایدز داده نمی‌شد، اظهار داشت: در همان زمان نگرانی از افزایش شیوع این بیماری وجود داشت اما این بیماری کتمان می‌شد و هیچ آگاهی درباره پیشگیری از این بیماری داده نمی‌شد.

جعفر رسولی با اعلام اینکه فقر آگاهی و فقر مادی و فرهنگی دلیل اصلی بروز بیماری ایدز است، افزود: بیشترین راه‌های انتقال این بیماری از طریق تزریق و راه دوم از طریق روابط جنسی است.

وی تصریح کرد: 66 درصد انتقال بیماری ایدز توسط تزریق و 10 درصد نیز توسط رابطه جنسی منتقل می‌شود.

رسولی با بیان اینکه با شناخت بیشتر این بیماری باید راه‌های پیشگیری از آن نیز آموزش داده شود، یادآور شد: در پیشگیری از این بیماری آموزش نقش مهمی دارد.

وی با اشاره به اینکه تشکیل مراکزی در مناطق پرخطر و در اختیار قرار دادن وسائل پیشگیری بخش مهمی از این وظیفه به شمار می‌رود، افزود: دانشگاه‌ها، حسینیه‌ها، مساجد و پایگاه‌های بسیج بهترین مکان‌ها برای آموزش در سطح جامعه هستند.

رسولی با اعلام اینکه در محیط‌های کارگری نیز می‌توان آموزش‌های پیشگیری از ایدز را اجرایی کرد، گفت: بخش‌های مختلف می‌تواند در زمینه آموزش موفق عمل کنند.

رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی آمل نیز در این جلسه با بیان اینکه محیط‌های کارگری دارای بخش مهمی از نیروهای جامعه برای آموزش در این زمینه به شمار می‌رود، گفت: می‌توان آموزش را در همین بخش‌ها نیز رایج کرد و نتایج خوبی نیز به دست آورد.

محمد رمضانی با اشاره به اینکه محیط دانشگاه‌ها باید برای این آموزش‌ها مهیا شود، بر آموزش‌های پیشگیرانه در قالب مبانی درسی تاکید کرد.

انتهای‌ پیام/ 86011/و/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول