اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز بهداشت استان مرکزی:

229 بیمار آلوده به ایدز در استان مرکزی شناسایی شده است

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز بهداشت استان مرکزی از شناسایی 229 بیمار آلوده به ویروس ایدز در استان خبر داد و بر اطلاع رسانی به شیوه‌ای آگاهانه و مناسب در زمینه بیماری ایدز تاکید کرد.

229 بیمار آلوده به ایدز در استان مرکزی شناسایی شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، بابک عشرتی ظهر امروز در جمع خبرنگاران به مناسبت فرا رسیدن هفته اطلاع رسانی ایدز که از 10 تا 16 آذر است، اظهار داشت: از این تعداد در حال حاضر 41 نفر در مرحله فعال بیماری هستند.

وی تصریح کرد: 71 درصد از مبتلایان به این ویروس از طریق استفاده از سرنگ مشترک و 11  درصد از طریق تماس جنسی غیرایمن به این بیماری مبتلا شده‌اند.

رئیس مرکز بهداشت استان مرکزی گفت: بیشترین افراد آلوده شناسایی شده در استان در گروه سنی 25 تا 35 سال قرار دارند.

عشرتی گفت: افراد 35 تا 44 سال نیز با فراوانی 37 درصد بعد از گروه سنی 25 تا 35 سال بیشترین آمار مبتلایان را به خود اختصاص داده‌اند.

وی با بیان اینکه 59 نفر از بیماران مبتلا به ایدز تاکنون جان خود را از دست داده‌اند، بیان کرد: یک درصد از قربانیان ایدز استان از طریق اشیای تیز و برنده، دو درصد از راه مادر به جنین، پنج درصد از طریق همسر مبتلا، چهار درصد از طریق سرنگ مشترک و تماس جنسی با هم و مابقی از راه‌های نامشخص در دام این بیماری گرفتار شده‌اند.

به گفته وی 90.8 درصد از مبتلایان شناسایی شده ایدز در استان مرد و مابقی زن هستند.

عشرتی با اشاره به اینکه در حال حاضر تعداد 10 مرکز آموزش، اطلاع‌رسانی و مشاوره بیماری ایدز در تمام شهرستان‌های استان مرکزی فعالیت دارند، اظهار داشت: این مراکز به صورت رایگان آزمایش اچ‌آی‌وی را انجام می‌دهند و آماده ارائه آموزش و مشاوره هستند.

رئیس مرکز بهداشت استان مرکزی با اشاره به اینکه آموزه‌های دینی بین افراد سبب کاهش ابتلا به این بیماری می‌شود، افزود: در بین افراد جامعه معتادان تزریقی و افرادی که در سنین فعالیت جنسی قرار دارند بیشتر در معرض ابتلا به بیماری ایدز قرار دارند که باید برای این افراد بیشتر اطلاع رسانی کرد و آنان را از این بیماری خطرناک آگاه کرد.

رئیس واحد مبارزه با بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان مرکزی نیز گفت: ستاد هفته اطلاع‌رسانی ایدز استان تشکیل و برنامه‌های ویژه‌ای را در این هفته تدارک دیده است.

علی منصوری با بیان اینکه شعار امسال هفته اطلاع‌رسانی ایدز «با مشاوره و آزمایش ایدز، بیشتر بدانیم و بهتر زندگی کنیم» انتخاب شده است، اظهار داشت: جمعیت دانشجویی استان امسال به عنوان محور مشاوره ایدز هدفگذاری شده و برنامه‌های مختلفی ویژه این قشر از افراد جامعه اجرا خواهد شد.

وی افزود: هدف از این شعار اطلاع رسانی مناسب در خصوص بیماری ایدز و راه‌های پیشگیری از آن، جلب حمایت سیاست‌گذاران، مسئولان و سازمان‌ها از برنامه‌های اچ‌آی‌وی و افزایش همکاری‌های بین بخشی، معرفی اقدامات، دستاوردها و چالش‌های پیش رو در زمینه برنامه‌های بیماری ایدز در کشور، همچنین جلب مشارکت انجمن‌های غیردولتی و عموم مردم در برنامه‌های پیشگیری و کنترل این بیماری است.

انتهای پیام/87001/آ/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول