اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان:

50 میلیون نفر در جهان به ایدز مبتلا هستند

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: بر اساس آمار از سال 92 میلادی تعداد مبتلایان به ایدز از 13 میلیون نفر به بیش از 50 میلیون نفر رسیده و این نشان از فاجعه‌ای بزرگ است.

50 میلیون نفر در جهان به ایدز مبتلا هستند

عباس اسماعیلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رفسنجان اظهار داشت: در حال حاضر 99 نفر در رفسنجان به ویروس اچ‌آی‌وی مبتلا هستند که 82 نفر مرد و 17 نفر زن هستند.

وی با اشاره به نام‌گذاری روز اول ماه دسامبر میلادی به روز جهانی ایدز بیان داشت: سال جاری این روز با 11 آذر ماه مصادف شده و تلاش می‌شود در این ایام بیشتر از گذشته شهروندان جامعه را از خطرات و چگونگی پیشگیری از این بیماری آشنا کنیم.

اسماعیلی خاطر‌نشان کرد: بر اساس آمار از سال 92 میلادی به بعد تعداد مبتلایان به ایدز از 13 میلیون نفر به بیش از 50 میلیون نفر رسیده و این نشان از فاجعه‌ای است که مردم و مسئولان به فکر راه حلی جدی برای جلوگیری از انتشار بیشتر این بیماری افتاده‌اند.

وی ابراز داشت: بیماری ایدز درمان قطعی ندارد، اما می‌توان با آشنا کردن همه انسان‌ها با آن، جلوی گسترش آن را گرفت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان ایدز را بیماری فلج‌کننده‌ای خواند که به سن و جنس ارتباط ندارد و همه را مبتلا می‌کند و گفت: فردی که به این بیماری دچار شده همواره از مشکلات جسمی رنج می‌برد و خانواده‌اش دچار مشکلات روانی و اقتصادی می‌شوند.

وی ‌عنوان کرد: پیشگیری تنها عملی نمی‌شود، مگر به وسیله آموزش و آگاهی دادن مردم که آموزش در درجه اول به عهده پزشکان و جامعه پزشکی و در درجه دوم به وسیله هر کسی که از ایدز آگاهی دارد و در قبال دیگران احساس مسئولیت می‌کند.

اسماعیلی با تاکید بر استفاده از تمام امکانات موجود و رسانه‌ها برای آگاهی و آموزش در این راستا تصریح کرد: آزمایش‌ها و مشاوره‌های مربوط به ایدز به صورت کاملا محرمانه و رایگان انجام می‌گیرد.

وی گفت: انتقال خون‌، آرایشگاه‌ها و اعمال دندانپزشکی و مهم‌تر از همه رفتارهای جنسی پر‌خطر بیشتر خطر ابتلا به ایدز را بالا می‌برد و افرادی که در معرض رفتارهای پر‌خطر هستند، برای آموزش در اولویت قرار دارند.

انتهای پیام/80016/غ/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول