اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کسب عنوان برتری دیگری برای گردشگری آذربایجان‌شرقی

آذربایجان‌شرقی رتبه نخست نظارت از تاسیسات گردشگری کشور را به دست آورد

خبرگزاری فارس: عضو شورای مشورتی گردشگری کشور گفت: سازمان میراث فرهنگی و گردشگری آذربایجان‌شرقی رتبه اول بازدیدهای نظارتی از تاسیسات و اماکن گردشگری را در میان استان‌های کشور به دست آورد.

آذربایجان‌شرقی رتبه نخست نظارت از تاسیسات گردشگری کشور را به دست آورد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، تراب محمدی پیش از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: آذربایجان‌شرقی بار دیگر توانست عنوان برتری را در حوزه گردشگری طی چند سال اخیر به دست آورده و بر مجموع افتخارات خود در این حوزه بیافزاید.

وی تصریح کرد: طبق اعلام نتایج بررسی‌های سازمان مرکزی ، استان  آذربایجان‌شرقی در شش ماهه نخست امسال بیشترین میزان نظارت و بازرسی از واحدهای گردشگری استان را در کشور داشته است.

محمدی خاطرنشان کرد: این رتبه نخست با دو هزار و 861 مورد بازرسی و نظارت از تاسیسات و واحدهای گردشگری، به آذربایجان شرقی رسیده است.

دبیر ستاد دائمی تسهیلات سفر استان، با بیان اینکه رتبه نخست با اختلافی قابل توجه نسبت به سایر استان ها نصیب آذربایجان شرقی شده است، افزود: آذربایجان شرقی با دو هزار و 861 مورد بازرسی رتبه اول و استان البرز با 87 مورد نظارت در رتبه آخر این جایگاه قرار گرفته‌اند.

محمدی نظارت های دقیق و سختگیرانه از واحدهای گردشگری، طی چند سال اخیر را عاملی مهم در جهش این حوزه در آذربایجان‌شرقی خواند و گفت: ناظران و بازرسان سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با شدت بخشیدن به بررسی‌ها و نظارت‌های خود در تمام طول سال به ویژه در تعطیلات نوروز و ایام تابستان، به طور مداوم بر عملکرد مراکز مرتبط با سفر و گردشگری استان ناظر هستند.

وی کسب رتبه نخست جذب گردشگر خارجی، عضویت در شورای مشورتی گردشگری کشور، کسب عناوین برتری و نخستین در زمینه‌هایی نظیر موزه‌داری کشور، اطلاع رسانی و نیز توسعه تمام حوزه‌های صنایع دستی، مرمت و تاسیسات گردشگری نظیر هتل‌ها را از افتخارات سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی طی چند سال اخیر عنوان کرد.

محمدی همچنین با اشاره به بازرسی‌ها از تاسیسات گردشگری، یادآور شد: مراکز اقامتی شامل هتل‌ها، هتل آپارتمان‌ها و مهمان‌پذیرها، مراکز خدماتی و بین راهی‌ها، غذاخوری‌های بین راهی و دفاتر خدمات  مسافرتی و جهانگردی  آذربایجان‌شرقی مراکزی هستند که در طول سال به ویژه در ایام گردشگری به شکل جدی و مداوم مورد نظارت و بررسی قرار می‌گیرند.

وی اضافه کرد: شکایات، پیشنهادات و نظرات مردمی هم از جمله مواردی است که ناظران سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با توجه به آنها مراکز متخلف را مورد ارزیابی قرار می‌دهد.

انتهای پیام/خ/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول