اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار دشتی خبر داد

احداث آبشار مصنوعی در منطقه گردشگری بنگه دشتی

خبرگزاری فارس: فرماندار دشتی از احداث آبشار مصنوعی در منطقه گردشگری بنگه دشتی در آینده نزدیک در خورموج خبر داد.

احداث آبشار مصنوعی در منطقه گردشگری بنگه دشتی

 به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان دشتی، سیدعلی هاشمی صبح امروز در جلسه مشترک کارگروه اجتماعی و فرهنگی و امور بانوان شهرستان دشتی از کاشت و غرس 69 هزار نهال در کمربند سبز شهرستان دشتی در آینده نزدیک خبر داد.

فرماندار دشتی افزود: 45 هزار نهال در شهرخورموج، 12 هزار نهال در شهرکاکی، 5 هزار نهال در شهر شنبه و 5 هزار نهال در بخش مرکزی توسط مسکن و شهرسازی در کمربند سبز دشتی کشت می‌شود که تاکنون 2 هزار اصل نهال در کاکی غرس شده است.

فرماندار دشتی از احداث آبشار مصنوعی در آینده نزدیک در خورموج خبر داد و گفت: این آبشار مصنوعی با ارتفاع 70 متری در منطقه گردشگری بنگه در کوهپایه بیرمی خورموج بعد از ایام سوگواری تاسوعا و عاشورای حسینی احداث خواهد شد که مشکل آب و برق آن حل شده است و احداث این آبشار مصنوعی در روحیه مردم تاثیر بسزایی خواهد داشت.

دشتی از نظر امنیت حرف اول را در کشور می‌زند

وی ضمن تقدیر از فعالیت‌های حوزه اجتماعی و فرهنگی فرمانداری دشتی، نقش امر به معروف و نهی از منکر در برقراری امنیت در جامعه را مهم عنوان کرد.

هاشمی ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکر از مهم‌ترین آموزه‌های دینی ماست و اساس نبوت پیامبران الهی برای امر به معروف و نهی ازمنکر بوده است و در قرآن کریم نخستین وظیفه انبیای الهی به این دو فریضه اشاره شده است.

نماینده عالی دولت دردشتی با بیان اینکه احساس امنیت از برقراری امنیت در جامعه مهم‌تر است یادآور شد: شهرستان دشتی در کشور از لحاظ امنیت حرف اول را می‌زند.

وی افزود: افتخار مردم شهرستان دشتی این است که  از خورموج به عنوان قم استان بوشهر یاد می‌شود و عنوان بسیار عالمانه و کارشناسانه‌ای است زیرا وقتی در جامعه ما این موضوع مطرح می‌شود باعث غرور مردم و جوانان است.

هاشمی افزود: از این شهرستان بیش از 6 هزار نفر نزدیک به 17 هزار بار در 8 سال دفاع مقدس به مناطق عملیاتی اعزام شده‌اند و 214 شهید را تقدیم به انقلاب کرده‌اند.

وی ادامه داد: از اول شکل‌گیری انقلاب نخستین شهید روحانی در استان بوشهر شهید حجت‌الاسلام ابوتراب عاشوری از این شهرستان بوده است.

نماینده ارشد دولت دهم در دشتی اضافه کرد: در مبارزه با استکبار جهانی اولین شهید از این شهرستان شهیدان مهدی و توسلی بودند و در کشور نمی‌توانیم شهیدی مانند شهید مهدوی که در خلیج فارس ابهت آمریکا را در هم شکست سراغ داشته باشیم.

فرماندار دشتی بیان داشت: نخستین نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی شهید میربهزاد شهریاری نیز از شهرستان دشتی است و در مبارزه به پیر انگلیس در کنار شهید رئیسعلی دلواری رزمندگان زیادی از شهرستان دشتی حضور داشتند.

دشمن در جنگ اقتصادی علیه ایران هم شکست می‌خورد

نماینده ارشد دولت دهم در دشتی اطاعت‌پذیری محض از فرآمین رهبری را مورد تاکید قرار داد و گفت: اطاعت‌پذیری محض آحاد جامعه اسلامی از مقام معظم رهبری باعث هراس دشمنان اسلام به ویژه آمریکا و غرب شده است.

وی ایجاد روحیه و امید در مردم توسط مسئولان را مورد تاکید قرار داد و گفت: دشمن بداند همانطور که در جنگی که 8 سال علیه نظام ما ایجاد کرد و شکست خورد در جنگ اقتصادی نیز شکست دیگر متحمل خواهد شد.

نماینده دولت دهم در دشتی یادآور شد: گروه تواشیح معراج از روستای چارک در سالن 15 هزار نفری مسکو به اجرای نغمه‌های دلنشین تواشیح پرداختند که این نیز یکی از دستاوردها و افتخارات شهرستان دشتی است.

هاشمی افزود: این شهرستان دارای نویسندگان، پژوهشگران، شعرای و علمای بزرگی است که می‌توان به حاج میرزا احمد دشتی‌نجفی که دارای شخصیت قوی و یکی از استوانه‌های علمی برای حوزه‌های علمیه و یکی از افتخارات برای استان بوشهر، کشور و شیعه بود اشاره کرد.

وی گفت: این شهرستان دارای جوانان و نوجوانان با استعداد فراوانی است که می‌توان به عبدالحسن بهرامی جوان برگزیده ملی و نفر اول جشنواره ملی حضرت علی‌اکبر(ع) که در بخش جوان و فعالیت‌های اجتماعی در کنار رئیس جمهور حضور داشت اشاره کرد.

انتهای پیام/66001/خ/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول