اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس:

توجه به گردشگری مذهبی موجب توسعه گلستان می‎شود

خبرگزاری فارس: نماینده مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس شورای اسلامی گفت: توجه به گردشگری مذهبی موجب توسعه و شکوفایی استان گلستان خواهد شد.

توجه به گردشگری مذهبی موجب توسعه گلستان می‎شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان گلستان، عیسی امامی ضمن بازدید از مناره مرمت شده مسجد جامع گرگان و مدرسه عمادیه واقع در بافت قدیم این شهر، ضمن قدردانی از زحمات و پیگیری‎های مسئولان میراث فرهنگی استان، اظهار داشت: زمینه‎های توسعه گردشگری مذهبی در استان گلستان بیش از پیش فراهم شده است.

وی تصریح کرد: گلستان با توجه به وجود جاذبه‎های فراوان طبیعی و تاریخی، دارای فرهنگ و تمدن دینی و اسلامی غنی می‎باشد و گردشگری مذهبی در این استان در حال توسعه و رونق است.

ضرورت حفظ و بازسازی آثار تاریخی و مذهبی در گلستان

امامی به ضرورت حفظ و بازسازی آثار تاریخی و مذهبی در این استان تاکید کرد و اذعان داشت: در این راستا با برنامه‎ریزی دقیق و منسجم و بهره‎برداری مطلوب از ظرفیت‎های این استان و بازسازی و مرمت بناهایی که دارای ارزش تاریخی و مذهبی است، می‎توان از این توانمندی‎ها برای جذب گردشگر استفاده کرد.

نماینده مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس شورای اسلامی، مرمت مناره مسجد جامع گرگان و بازسازی و مرمت مدرسه عمادیه و بازگرداندن کاربری اصلی این بنا به عنوان محل فعالیت سفیران هدایت را اقدامات مناسبی ذکر کرد و  اظهار امیدواری کرد با این اقدامات و حفظ آثار تاریخی، مذهبی و معنوی موجود در این استان، ضمن معرفی فرهنگ و تمدن غنی ایران اسلامی، در راستای پیشبرد صنعت گردشگری، گام‎های موثری برداشته شود.

 

 

 

مدرسه عمادیه در گرگان در حال برگرداندن به کاربری اولیه است

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان گلستان نیز در این بازدید درباره مناطق گردشگری تاریخی و مذهبی در استان گلستان گفت: مدرسه عمادیه در گرگان در حال برگرداندن به کاربری اولیه است که اکنون در این مکان سفیران هدایت مشغول تعلیم و تربیت هستند و به این بخش 4 میلیارد ریال اعتبار تخصیص داده شده و اکنون 70 درصد پیشرفت کاری دارد.

قربان عباسی افزود: کار بازسازی مناره مسجد جامع گرگان که قدمت 7 هزار ساله دارد نیز انجام شد و رونمایی از این مرمت صورت گرفت و برای اقدامات این بخش 3 میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار تخصیص یافته است.

5/2 میلیارد ریال اعتبار برای مرمت کاخ آقامحمدخان

وی ضمن اشاره به ثبت ملی دو اثر معنوی طوق‎بندان و چهل‎منبر، از دیگر اقدامات اساسی این حوزه را در احیای فرهنگ دفاع مقدس، واگذاری کاخ آقامحمدخان برای مرمت از سوی سپاه نینوا استان به میراث برشمرد که قرار است این مکان به موزه زنان دفاع مقدس، با اعتباری افزون بر 5/2 میلیارد ریال تبدیل شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان گلستان به پل تاریخی آق‎قلا اشاره کرد و افزود: پایه‎های این پل بر اثر سیل، دچار سستی و خرابی شده که با بررسی‎های انجام شده، بنا داریم تا تعداد دهنه‎های این پل را از عدد دو به چهار برسانیم تا کاربری اصلی آن لحاظ شود.

8/2 میلیارد ریال اعتبار برای مرمت مدرسه کریم‎ایشان در مراوه‎تپه

عباسی به مدرسه کریم‎ایشان در شهرستان مراوه‎تپه اشاره کرد و گفت: این مدرسه نیز از قدمت بسیار بالایی برخوردار است و برای احیاء و مرمت آن 8/2 میلیارد ریال اعتبار اختصاص داده و تاکنون نیز پیشرفت خوبی در کار داشته‎ایم.

انتهای پیام/2307/ی/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول