اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست میراث‌فرهنگی خراسان‌رضوی:

کلیات منطقه نمونه گردشگری مشهد تصویب می‌شود

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری خراسان‌رضوی گفت: کلیات منطقه نمونه گردشگری مشهد تا یک ماه دیگر پس از بررسی‌های تکمیلی به تصویب می‌رسد.

کلیات منطقه نمونه گردشگری مشهد تصویب می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد مجتبی رجایی خراسانی عصر امروز در جلسه کارگروه تخصصی اداره‌کل میراث‌فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری خراسان‌رضوی که در دفتر استانداری خراسان‌رضوی برگزار شد اظهار کرد: طرح منطقه نمونه گردشگری خراسان‌رضوی در سال 89 مطرح شد و اقدامات لازم مبنی بر اجرایی شدن آن در نمایشگاه بین‌المللی مشهد با اجرای اصلاحاتی مقرر گردید.

وی ادامه داد: این طرح علاوه بر شاخصه‌های گردشگری دارای پارامترهای تجاری نیز می‌باشد و تاکنون فعالیت‌های تحقیقاتی و میدانی بسیاری بر روی آن انجام شده است و نگرانی‌ خاصی در ارتباط با بازگشت سرمایه در این طرح نیست.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری خراسان‌رضوی عنوان کرد: طرح منطقه گردشگری مشهد می‌تواند نیاز گردشگر در مشهد را برطرف کند و همچنین زمان مورد نیاز زائر را پس از زیارت امام رضا(ع) در بخش‌های مختلفی که در نظر گرفته شده برآورده سازد.

رجایی در ارتباط با گزارش عملکرد اداره‌کل میراث فرهنگی و گردشگری خراسان‌رضوی خاطر نشان کرد: طبق سند چشم‌انداز در کل کشور تا پایان سال جاری 7 میلیون گردشگر خارجی جذب شود که سهم خراسان‌رضوی از این تعداد یک میلیون در نظر گرفته شده که در حال حاضر بالغ بر 800 هزار زائر به مشهد سفر کرده‌اند.

وی تاکید کرد: توسعه گردشگر خارجی از اهمیت بالایی برخوردار است و باید سیاست‌ها و برنامه‌ریزی‌ها در این زمینه به ‌شکلی باشد که تمام دستگاه‌های اجرایی در آن نقش خود را ایفا کنند و در مقابل مسئولیت‌های خود پاسخگو باشند تا بتوان ظرفیت مشهد را در جذب گردشگر خارجی افزایش داد.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری خراسان‌رضوی اظهار کرد: کلیات منطقه نمونه گردشگری مشهد پس از ارائه به استاندار و اجرایی شدن اصلاحات تا یک ماه دیگر به تصویب می‌رسد.

انتهای پیام/70002/ش/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول