اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر طرح منطقه گردشگری مشهد:

بزرگ‌ترین طرح گردشگری کشور در نمایشگاه بین‌المللی مشهد اجرا می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر طرح منطقه گردشگری مشهد گفت: بزرگ‌ترین طرح گردشگری در کشور در نمایشگاه بین‌المللی مشهد اجرایی می‌شود.

بزرگ‌ترین طرح گردشگری کشور در نمایشگاه بین‌المللی مشهد اجرا می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد ناصر کرمی در جلسه کارگروه اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان‌رضوی که در دفتر استاندار خراسان‌رضوی برگزار شد، اظهار کرد: هر زائری که به سمت مشهد حرکت می‌کند از هر 120 کیلومتری که از مبدأ دور می‌شود باید 24 ساعت در مشهد اقامت داشته باشد و به ازای هر شبانه‌روز اقامت باید 16 ساعت برنامه‌های تفریحی و فرهنگی در مشهد برای زائر در نظر گرفته شود.

وی ادامه داد: با توجه به حجم زائر و کاهش میزان اقامت آن در چند سال اخیر باید اقداماتی مبنی بر افزایش مدت اقامت با گسترش برنامه‌های تفریحی و فرهنگی علاوه بر زیارت امام رضا(ع) در نظر گرفته شود.

مدیر طرح منطقه گردشگری مشهد خاطر نشان کرد: منطقه گردشگری مشهد در راستای اهداف بلندمدتی که برای مشهد در نظر گرفته شده برنامه‌ریزی شده است و در این راستا دارای خصوصیات ویژه‌ای برای استفاده مفید زائران است.

کرمی عنوان کرد: مهم‌ترین قسمت پروژه هتل پنج ستاره تجاری آن است که در مقیاس بین‌المللی و با هدف خدمت‌رسانی تخصصی به هیئت‌های تجاری، نمایشگاهی، صاحبان صنایع، بنگاه‌های اقتصادی و فعالان تجاری در وسعت زمین 10هکتار و زیربنای 18 هزار متر مربع و همچنین به تعداد 200 اتاق و سوئیت و هفت سالن همایش و کنفرانس در نظر گرفته شده است.

وی بیان کرد: باغ پروانه با توجه به امکانات وسیع نمایشگاه بین‌المللی مشهد در زمینه تولید و پرورش گل و گیاه و به گونه‌ای استفاده بهینه از ظرفیت‌های موجود مجموعه محسوب می‌شود که در کشور منحصر به فرد است و به عنوان نمایشگاهی دائمی گامی در راستای اعتلای شهر زائرپذیر مشهد و اهداف فرا منطقه‌ای نمایشگاه بین‌المللی مشهد برمی‌دارد.

مدیر طرح منطقه گردشگری مشهد ادامه داد: رستوران گردان به وسعت دو هزار متر مربع، باغ گیاهان دارویی در زمینی به وسعت سه هزار متر مربع در حاشیه پارک ساحلی و کوه گرانیتی، مونوریل نمایشگاهی در فضای نمایشگاهی و اتصال آن به کوهستان پارک شادی، رستوران سنتی، آکواریوم به متراژ یک هزار و 900 مترمربع و همچنین رستوران‌های ملل از بخش‌های مختلف منطقه گردشگری مشهد به شمار می‌آید.

کرمی خاطر نشان کرد: مرکز تخصصی ورزشی، مرکز تجربی علوم، جاده ابریشم، مرکز تخصصی توریستی، مجتمع صنایع‌دستی، مرکز خدمات کامپیوتری و همچنین مرکز تفریحات پروازی از دیگر بخش‌های منطقه گردشگری مشهد است.

انتهای پیام/70002/خ/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول