اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار گچساران:

جلوگیری از ورود اجناس ممنوعه به گچساران ضروری است

خبرگزاری فارس: فرماندار گچساران گفت: جلوگیری از ورود اجناس ممنوعه به گچساران مهم و ضروری است.

جلوگیری از ورود اجناس ممنوعه به گچساران ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، محمد شفیعی در جلسه کمیسیون ارتقای امنیت اجتماعی این شهرستان، خطاب به مدیران حاضر در این جلسه اظهار کرد: اظهارات پربار مسئولان و مدیران در این جلسه بخشی از نقاط ضعف و قوت شهرستان را آشکار کرد.

گچساران شهری سیاه نیست

وی با یادآوری اهمیت تشکیل جلسه کمیسیون ارتقای امنیت اجتماعی افزود: این کمیسیون وجاهت قانونی داشته و زیر مجموعه وزارت کشور است که به تبع آن در استان‌ها و شهرستان‌های سراسر کشور برگزار شده و ضمانت اجرایی دارد.

فرماندار گچساران ادامه داد: اظهار نظرهای ارائه شده در این جلسه معتبر است، اما تصور و برداشت دیگری از این اظهار‌ نظرها نشود که شهر سیاه است.

شفیعی تصریح کرد: شهر سیاه نیست، سفید هم نیست؛ اما در بسیاری از زمینه‌ها سفیدی وجود دارد با توجه به اینکه سیاهی نیز وجود دارد، اما خیلی از مواردمان نیز خاکستری است.

این مسئول گفت: در گچساران آدم‌های متدین و با فرهنگ زیادی وجود دارد، اما بلاخره در هر جا و خانواده‌ای ممکن است افراد زیر مجموعه پدر و مادر  و یا خود پدر و مادر خلاف چارچوب خانواده حرکت کنند.

با مدیران ناکارآمد و مخل امنیت اجتماعی برخورد لازم صورت می‌گیرد

فرماندار گچساران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره با اظهارات برخی از مسئولان از جمله حجت‌الاسلام پرویز خواجه‌زاده امام جمعه موقت گچساران مبنی بر برهم زدن امنیت اجتماعی شهرستان توسط برخی مدیران ناکارآمد، ابراز داشت: همه مدیران در گچساران اینگونه نیستند، تعدادی از مدیران این چنین هستند که این موضوع قابل تأمل و بررسی بوده و اگر موضوع خاصی در این زمینه وجود داشته باشد برخورد لازم با شخص مورد نظر خواهد شد.

شفیعی ابراز داشت: خیلی از موضوعاتی که در گچساران مثبت و سفید است در برخی از استان‌های دیگر منفی و سیاه است و عکس این قضیه نیز ممکن است وجود داشته باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، موضوع سد معبر که توسط نماینده شهرداری در این جلسه به عنوان یکی از عوامل بروز برخی ناامنی‌های اجتماعی عنوان شد را قابل تأمل و پیگیری دانست.

فرماندار گچساران تشکیل کارگروه زیر مجموعه کمیسیون ارتقای امنیت اجتماعی به صورت ماهانه با استفاده از کارشناسان زیرمجموعه ادارات به ریاست معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری گچساران را امری لازم و ضروری دانست و گفت: موضوعاتی که در کارگروه به صورت کارشناسانه مطرح می‌شود به اعضای کمیسیون ارتقای اجتماعی انتقال داده می‌شود تا اعضا با اطلاعات کافی در جلسه شرکت کنند.

«والدین هشیار» طرحی ارزشمند است

شفیعی طرح «والدین هشیار» را طرحی ارزشمند و تأثیرگذار دانست و تصریح کرد: فرمانداری گچساران در این زمینه آماده همکاری با آموزش و پرورش است.

وی تشکیل انجمن‌های علمی فرهنگی در دانشگاه‌ها را حرکتی ارزشمند دانست.

شفیعی با بیان اینکه دو ستاد مردمی در زمینه ارتقای امنیت اجتماعی در گچساران وجود دارد، یادآور شد: ستاد امر به معرف و نهی از منکر و ستاد پیشگیری از وقایع جرم و جنایت مکمل همدیگر بوده که در این میان مردمی کردن این دو ستاد امری مهم و ضروری به نظر می‌رسد.

فرماندار گچساران تأکید کرد: در راستای همکاری با این دو ستاد، تمامی ادارات و دستگاه‌های اجرایی دارای امکانات و سالن اجتماعات، برای برگزاری کلاس‌های آموزشی آماده همکاری هستند.

جلوگیری از ورود اجناس ممنوعه به گچساران مهم و ضروری است

شفیعی با اشاره به اظهارات سید ناصر حسینی رئیس مجمع امور صنفی گچساران مبنی بر فروش محصولات ممنوعه در بنادر همجوار گفت: اشاره خوبی بود، اما در نهایت تأسف بازار این محصولات ممنوعه گچساران و دیگر شهرهای همجوار این بنادر است.

وی خاطرنشان کرد: مراجع ذی‌ربط با هماهنگی با دستگاه‌های و مقامات نظامی و انتظامی بنادر همجوار برای جمع آوری افراد خاطی و جلوگیری از ورود کالاهای ممنوعه به گچساران رایزنی‌های لازم را انجام ‌دهند.

شفیعی کنترل و جلوگیری از ورود این اجناس به شهرستان را نیز لازم و ضروری دانست.

انتهای پیام/82001/ن/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول