اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

منابع طبیعی مسئول نگهداری 200 هزار نهال تأسیسات نفت گچساران است

خبرگزاری فارس: استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: مسئولیت شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران در زمینه کاشت و نگهداری 200 هزار نهال اطراف تأسیسات نفتی پایان یافته و مسئول فعلی نگهداری این تعداد نهال، منابع طبیعی است.

منابع طبیعی مسئول نگهداری 200 هزار نهال تأسیسات نفت گچساران است

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، سید حسین صابری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگاران، در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس مبنی بر وجود مشکلات و نارسایی‌های فعلی دانشکده نفت و گاز گچساران اظهار کرد: دولت به تناسب نیاز این منطقه اقدام به ایجاد دانشکده نفت و گاز کرده است.

وی افزود: در حال حاضر نباید بر روی رشته‌های کاردانی فکر کنیم باید رشته‌های فناوری نوین متناسب با صنایع نفت و گاز و صنایع پایین‌دستی آن ایجاد شود تا دانشجویان در آینده بتوانند متناسب با آموزش‌های کسب شده در دانشکده نفت و گاز، در این صنایع مشغول بکار شوند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در پاسخ به خبرنگار فارس مبنی بر وجود مشکل سرویس ایاب و ذهاب دانشجویان و برق دانشکده نفت و گاز گچساران گفت: در زمینه تهیه سرویس برای ایاب و ذهاب دانشجویان به مسئولان شهرستانی توصیه‌های لازم ارائه شده است.

صابری با اشاره به مشکل نوسانات برق این دانشکده افزود: با توجه به اینکه این دانشکده در انتهای خط برق قرار دارد، دچار نوسانات و ناپایداری‌ در برق مصرفی شده اما در رابطه با تقویت برق دانشکده، موضوع با مسئول اداره مربوطه در میان گذاشته شد.

وی تصریح کرد: با توجه به اظهارات رئیس اداره برق گچساران، بر اساس آئین‌نامه‌های وزارت نیرو درخواست‌کننده موظف است پست زمینی برق درخواستی را آماده کند.

صابری خاطرنشان کرد: توصیه بنده در این زمینه این بود که آقایان حداقل معادل دوبرابر نیاز فعلی دانشکده که با شرایط امروزی شرکت توزیع برق استان همخوانی دارد، درخواست برق داشته باشند تا سریع‌تر مشکل برق دانشکده برطرف شود.

* جایگاه‌داران سی‌.‌ان‌جی در پرداخت بدهی خود کوتاهی نکنند

وی در پاسخ به خبرنگار فارس در زمینه وعده و مصوبه آسفالت جاده دسترسی دانشکده نفت و گاز گچساران تا پایان آبان ماه گفت: سید هستم، اما علم غیب ندارم گذشتگان چه تصمیمی گرفته‌اند اما از همکاران، دوستان، رئیس دانشکده و مسئولان شهرستانی می‌خواهم راه حلی برای برطرف کردن این موضوع پیدا کنند.

صابری در پاسخ به سئوالی در زمینه نامناسب بودن محل جایگاه‌های سی‌.ان‌.جی به دلیل قرار گرفتن در ابتدا و انتهای شهر و تعطیلی یکی از این جایگاه‌ها و بروز مشکلاتی برای مردم در گچساران با طرح سئوالی به این مضمون متذکر شد: به جای اینکه شما سئوال کنید، من می‌پرسم که آیا دولتی خدمتگزارتر و مظلوم‌تر از دولت فعلی سراغ دارید.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: شرکت گاز با واگذاری امتیاز گاز به بخش خصوصی و شهرداری‌ها، انتقال خط گاز، نصب رایگان تأسیسات و راه‌اندازی جایگاه‌های سی‌.ان‌.جی را نیز بر عهده گرفته است، با این وجود مسئولان برخی از جایگاه‌ها اقدام به فروش گاز و کسب درآمد کرده اما بدهی خود به شرکت گاز را پرداخت نمی‌کنند.

صابری در پاسخ به خبرنگار فارس در زمینه برطرف نشدن مشکلات دانشکده و با توجه به برگزاری جلسات و وعده‌های مختلف، همچنین نبود فیبر نوری و اینترنت مورد نیاز دانشجویان در دانشکده نفت و گاز گچساران با توجه به اظهارات مسئولان مخابرات مبنی بر خصوصی شدن این شرکت تأکید کرد: دو سال پیش محل کنونی دانشکده نفت و گاز گچساران زمینی خالی و بدون استفاده بود که در حال حاضر دارای ساختمان و حداقل برق ضعیفی شده و مطمئن باشید که طی شش ماه تا یک‌سال آینده همه مشکلات و نارسایی‌های فعلی این دانشکده برطرف می‌شود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: دولت تا پایان برنامه پنجم شبکه زیرساخت شرکت ارتباطات راه دور و مخابرات را در استان‌ها به حدی گسترش می‌دهد که شهروندان با داشتن حداقل امکانات از جمله رایانه می‌توانند بخش زیادی از خدمات مورد نیاز و نیازمندی‌های خود را از طریق خدمات مجازی برطرف کنند.

صابری در پاسخ به سئوالی در زمینه تعیین تکلیف ادامه نگهداری از 200 هزار اصله درخت کاشته شده در اطراف تأسیسات شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران توسط این شرکت که از مصوبات سفر رئیس جمهور و هیئت دولت به گچساران است، بیان داشت: تا امروز مسئولیت نگهداری و آبیاری این درخت‌ها بر عهده مناطق نفت‌خیز جنوب بوده اما در ادامه این مصوبه مسئول بعدی حفظ و نگهداری از این تعداد اصله درخت مشخص و تعریف نشده است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تأکید کرد: بر اساس وظایف تعریف شده دستگا‌ه‌ها مسئولیت حفظ و نگهداری از 200 هزار اصله درخت بر عهده منابع طبیعی است اما در حال حاضر در این زمینه نشست و گفت‌و‌گویی با مسئولان مربوطه صورت نگرفته است.

انتهای پیام/ی/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول