اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه ناحیه گچساران:

گچساران 58 هزار بسیجی از اقشار مختلف دارد

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه ناحیه گچساران با بیان اینکه فرهنگ عاشورایی با بسیج گره خورده است، گفت: گچساران 58 هزار بسیجی از اقشار مختلف دارد، حدود 80 درصد از بسیجیان این شهرستان جوانان هستند.

گچساران 58 هزار بسیجی از اقشار مختلف دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، جهانگیر انصاری ظهر امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه این شهرستان که به مناسبت هفته بسیج برگزار شد، اظهار کرد: تقارن هفته بسیج تناسب بسیار مناسبی با فرهنگ عاشورایی دارد و فرهنگ بسیجی نشأت گرفته از فرهنگ جهاد و شهادت است.

وی با بیان اینکه فرهنگ بسیجی نشأت گرفته از ایثار و مقاومت است، افزود: گره خوردن هفته بسیج با دهه اول محرم و عاشورا تناسب بسیار به حقی دارد و فرهنگ عاشورایی، فرهنگی اثرگذار در جهان امروز است.

فرمانده سپاه ناحیه گچساران ادامه داد: حضرت زینب (س) به رسالت خود به حق عمل کرد و فرهنگ عاشورایی را به خوبی به نسل‌های بعد منتقل کرد و اگر ایشان نبود، در حال حاضر اثری از فرهنگ عاشورایی نبود.

انصاری یادآور شد: انقلاب اسلامی ایران، انقلابی شرافتمندانه و دفاع از عدالت و حق بود و این انقلاب نشأت گرفته از فرهنگ عاشورایی است که جرقه آن توسط حضرت امام خمینی (ره) زده شد.

*فرهنگ عاشورایی با بسیج گره خورده است

وی افزود: تمام کشورهای دنیا روی بحث فرهنگ عاشورایی و بسیجی کشور ما دغدغه دارند و در حال حاضر کشورهای استکبار به دنبال این هستند که در جنگ نرم به کشور ایران ضربه بزنند.

فرمانده سپاه ناحیه گچساران بیداری اسلامی شکل گرفته در کشورهای اسلامی را نشأت گرفته از سخنان حضرت امام خمینی (ره) دانست و عنوان کرد: ماه محرم تمام نقشه‌ها و اهداف دشمنان علیه ایران اسلامی را به یأس تبدیل می‌کند.

انصاری با بیان اینکه فرهنگ عاشورایی با بسیج گره خورده است، گفت: امسال در هفته بسیج بیش از 50 برنامه داشته و سعی داریم با بازدید از خانواده‌های شهدا، ایثارگران و جانبازان برنامه‌های خود را شروع می‌کنیم.

وی ادامه داد: غبارروبی گلزار شهدا، همایش شیرخوارگان حسینی، نشست روشنگری و بصیرت‌دهی بسیجیان، برگزاری یادواره‌های شهدا، افتتاح پروژه‌های عمرانی و فرهنگی در سطح شهرستان از جمله برنامه‌های هفته بسیج است.

فرمانده سپاه ناحیه گچساران اجتماع بزرگ بسیجیان این شهرستان با حضور استاندار و مسئولان استانی و محلی را از مهم‌ترین برنامه‌های هفته بسیج در گچساران عنوان و خاطرنشان کرد: این اجتماع بزرگ در روز سه‌شنبه هفته جاری در ساعت 12:30 دقیقه در مکان سالن خندق برگزار می‌شود.

انصاری اجتماع بزرگ هیئت‌های مذهبی، همایش ورزشکاران و قهرمانان، اعزام پنج اکیپ پزشکی به مناطق محروم، برگزاری مسابقات قرآنی و ورزشی، دیدار با امام جمعه و همایش ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد را از دیگر برنامه‌های هفته بسیج در گچساران ذکر کرد.

وی با بیان اینکه گچساران 58 هزار بسیجی از اقشار مختلف دارد، افزود: حدود 40 درصد این تعداد خانم هستند و حدود 80 درصد بسیجیان گچساران را جوانان شامل می‌شوند.

انتهای پیام/خ/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول