اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت گچساران:

برخی رؤسای ادارات امنیت اجتماعی را بر هم می‌زنند

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت گچساران گفت: برخی از رؤسا و کارمندان ادارات با نادیده گرفتن نقاط مثبت و بزرگنمایی نقاط ضعف، امنیت روانی جامعه را بر هم می‌زنند.

برخی رؤسای ادارات امنیت اجتماعی را بر هم می‌زنند

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، حجت‌الاسلام پرویز خواجه‌زاده امروز در جلسه کمیسیون ارتقای امنیت اجتماعی این شهرستان اظهار کرد: امروزه امنیت اجتماعی مهم‌ترین بستر و زمینه پیشرفت و تعالی جامعه بشری بوده و بدون امنیت روانی و اجتماعی رفاه و آسایش به دست نمی‌آید.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی گچساران افزود: در زمینه امنیت در دانشگاه آزاد گچساران دو بحث امنیت فیزیکی و غیر فیزیکی وجو دارد که در این راستا گام‌های برداشته شده است.

خواجه‌زاده ادامه داد: با توجه به مطالعه و تحلیل برخی اتفاقات و مسائل پیش‌آمده، امنیت فیزیکی در دانشگاه آزاد گچساران مورد توجه جدی قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: نصب دوربین‌های مدار بسته در برخی نقاط دانشگاه در راستای کنترل و ایجاد امنیت روانی و اجتماعی دانشجویان صورت گرفته است.

جهل در دین ریشه بسیاری از ناامنی‌های اجتماعی است

خواجه‌زاده استقرار نیروی حراستی در اماکن شلوغ و پرتردد دانشگاه را گامی دیگر در راستای برقراری امنیت اجتماعی در دانشگاه عنوان کرد و با اشاره به مقوله امنیت غیرفیزیکی در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: اساتید، کارکنان و دانشجویان سه ضلع تشکیل دهنده مثلث اجتماعی در دانشگاه هستند.

امام جمعه موقت گچساران و عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی گچساران با بیان اینکه جهل در دین ریشه بسیاری از ناامنی‌های اجتماعی است، تأکید کرد: در این راستا هر ماه یک کارگاه فرهنگی برای اساتید دانشگاه آزاد گچساران برگزار می‌شود که همه اساتید موظف به شرکت در این کارگاه هستند.

خواجه‌زاده ارتقای اعضای هیئت علمی دانشکاه را منوط به حضور در این کارگاه دانست و گفت: اگر کسی مقوله فرهنگی را پیگیری نکند و بار فرهنگی نداشته باشد، امکان ارتقا برای وی وجود ندارد.

وی تشکیل جلسه برای کارکنان به صورت ماهانه با دعوت خود کارکنان، در منازل شخصی آنها را از جمله برنامه‌های در نظر گرفته شده در راستای ارتقای امنیت اجتماعی دیگر ضلع اجتماعی دانشگاه آزاد گچساران دانست و در ادامه عنوان داشت: مجوز 7 مشاور برای انجام مشاوره و آسیب‌شناسی برای دانشجویان اخذ شده است و مقرر برای کیفیت‌بخشی و ایجاد انگیزه، میزان حقوق هر کدام از این مشاوران به اندازه حقوق دریافتی یک مدیر گروه در دانشگاه باشد.

مدیریت ناکارآمد، مخل امنیت اجتماعی است

امام جمعه موقت گچساران مدیریت «مدیریت» را از جمله راهکارهای مهم و حیاتی در ایجاد امنیت روانی و اجتماعی جامعه عنوان و متذکر شد: در برخی موارد مدیریت ناکارآمد، امنیت اجتماعی یک جامعه را با تضاد گفتار در کردار برهم می‌زند.

خواجه‌زاده تأکید کرد: برخی از کارمندان و رؤسای ادارات در جلسات مسائلی را مطرح می‌کنند که سبب برهم زدن امنیت روانی و اجتماعی یک شهر می‌شود.

وی با یادآوری اینکه کارهای بسیار بزرگ و متعددی در نظام جمهوری اسلامی ایران صورت گرفته است، گفت: برخی از افراد از این کارهای بزرگ حرف نمی‌زنند، دندان سفید را هیچ کس مطرح نمی‌کند.

خواجه‌زاده با انتقاد از اظهارات برخی مسئولان در جلسات افزود: پیشنهاد می‌کنم رؤسای ادارات در این زمینه توجیح شوند تا در محافل عمومی علیه دولت یا اداره خود سخن نگویند.

امام جمعه موقت گچساران تأکید کرد: اگر رؤسا و کارمندان ادارات توجیح شوند، بسیاری ازمسائل روانی-اجتماعی جامعه نیز برطرف می‌شود.

انتهای پیام/82001/ش/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول