اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور مسئولان سراوان صورت گرفت

برگزاری همایش «اقتدار ملی، امنیت اجتماعی و حقوق شهروندی»

خبرگزاری فارس: با حضور مسئولان محلی و اجرایی شهرستان سراوان، همایش «اقتدار ملی، امنیت اجتماعی و حقوق شهروندی» در این شهرستان برگزار شد.

برگزاری همایش «اقتدار ملی، امنیت اجتماعی و حقوق شهروندی»

به گزارش خبرگزاری فارس از سراوان، این همایش صبح امروز با حضور فرماندار، معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری، بخشدار مرکزی، رئیس دادگستری و مسئول واحدهای اجرایی ادارات شهرستان، فرمانده نیروی مقاومت بسیج سپاه پاسداران و دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر، فرماندهان نظامی و انتظامی، روحانیون شیعه و سنی و معتمدین شهرستان سراوان در سالن هلال‌احمر برگزار شد.

رئیس دادگستری و مسئول واحدهای اجرایی ادارات شهرستان سراوان در ابتدای این همایش از قول امام علی (ع) نقل کرد: که هدف و غایت و نهایت دین برای امر به معروف و نهی از منکر و اقامه حدود الهی است که در بر گیرنده آسایش و امنیت اجتماعی است.

حجت‌الاسلام عبدالله نجفی اظهار داشت: برقراری امنیت اجتماعی در هر کشوری یکی از دغدغه‌های مهم مسئولان و مردم به حساب می‌آید و هر جامعه‌ای برای تکامل، رشد، شکوفایی و بالندگی نیازمند آرامش و امنیت هم از جانب درون و هم از جانب بیرون می‌باشد و از آنجایی که امر به معروف و نهی از منکر یک پدیده اجتماعی است نیاز به یک نظارت همگانی دارد و اگر این فریضتین الهی در جامعه بهینه شود یکی از بارزترین مصداق‌های آن ایجاد امنیت و آسایش برای همه مردم است.

وی با بیان اینکه امام باقر(ع) درباره تأثیر امر به معروف و نهی از منکر در امنیت اجتماعی می‌فرمایند« به برکت امر به معروف و نهی از منکر راه‌ها ایمن می‌شود» و به برکت همین امر از دشمنان انتقام گرفته می‌شود و از اثرات امر به معروف و نهی از منکر در جامعه  انسجام، بقای جامعه، وحدت، همدلی و وفاق در جامعه است.

رئیس دادگستری سراوان همچنین راهکار‌هایی را که باعث امنیت اجتماعی می‌شوند از جمله ایجاد تناسب میان زندانی با جرم در زندان‌ها، برخورد جدی با حاملان سلاح سرد،  برخورد جدی با کسانی که خرید و فروش موادمخدر و منکرات را در ملأ عام انجام می‌دهند، استفاده از ظرفیت‌های مردمی در قالب بسیج، بالا بردن امکانات ناجا، رفتار سختگیرانه و مجازات اشرار در ملأ عام، تأمین امنیت جانی دانشمندان و نخبه‌ها توسط دولت، تأمین و فراهم کردن شرایط زندگی و اشتغال برای افرادی که از زندان به جامعه برگشته‌اند، نصب دوربین‌های مدار بسته در نقاط حساس و جرم خیز و پیگیری و رسیدگی ویژه برای پرونده‌های اشرار و ناقضین امنیت اجتماعی را برشمرد.

محمد متحدی‌نژاد گفت: خداوند در قرآن مجید آیات متعددی نازل فرمودند که در سوره آل عمران می‌فرمایند «اگر شما می‌خواهید بهترین باشید باید امر به معروف و نهی از منکر کنید» و همچنین حضرت علی (ع) می‌فرمایند« تمام اعمال نیک و حتی جهاد در راه خدا در مقابل امر به معروف و نهی از منکر مانند قطره‌ای در دریای بزرگ می‌باشند».

وی همچنین همه مشکلات در سطح جامعه را انجام ندادن فریضه امر به معروف و نهی از منکر عنوان کرد و امر به معروف و نهی از منکر را یک نعمت الهی دانست که خداوند بر ما ارزانی داشته است و راه رسیدن به یک جامعه ایده‌آل را پاس داشتن این فریضه عنوان کرد.

فرمانده نیروی مقاومت بسیج سپاه پاسداران بیان داشت: با روحیه جهادی و انقلابی همان طوری که در جبهه‌های جنگ نشان داده شد باید در صحنه باشیم و در این فریضه باید در درجه اول نگران خود و خودمان را صالح و مبری از منکرات کرده تا بتوانیم دیگران را اصلاح کنیم.

متحدی‌نژاد افزود: با یاری خداوند به عنوان یک مسئولیت خطیر در جامعه سرمشق دیگران و از عاملان امر به معروف و نهی از منکر باشیم.

انتهای پیام75002/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول