اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار گیلان خبر داد

افتتاح نیروگاه سیکل ترکیبی پره‌سر با حضور احمدی‌نژاد

خبرگزاری فارس: استاندار گیلان از افتتاح بخش گازی نیروگاه سیکل ترکیبی پره‌سر با حضور رئیس جمهور در 11 آذر ماه جاری خبر داد.

افتتاح نیروگاه سیکل ترکیبی پره‌سر با حضور احمدی‌نژاد

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، کیهان هاشم‌نیا ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به سفر یک‌روزه محمود احمدی‌نژاد در 11 آذر جاری به گیلان اظهار کرد: افتتاح بخش گازی نیروگاه سیکل ترکیبی پره‌سر با حضور رئیس جمهور قطعی شده است.

وی سرمایه‌گذاری نیروگاه سیکل ترکیبی پره‌سر را 570 میلیون یورو عنوان کرد و افزود: حدود 630 مگاوات برق آماده انتقال به شبکه است.

*ارسال 500 مقاله به کنگره ملی میرزا کوچک جنگلی

هاشم‌نیا در ادامه به فراخوان علمی کنگره میرزا کوچک جنگلی اشاره کرد و گفت: تعداد 500 مقاله به دبیرخانه کنگره ارسال شده و با وجود اینکه فراخوان داخلی بوده اما مقاله خارجی نیز به کنگره ارسال شده و این امر نشان می‌دهد کنگره میرزا کوچک جنگلی از ظرفیت بین‌المللی شدن برخوردار است.

استاندار گیلان با بیان اینکه تعداد 50 مقاله برگزیده شده است، تصریح کرد: تمام مقاله‌های ارسال شده به کنگره ملی میرزا کوچک جنگلی چاپ و منتشر می‌شود.

وی فراخوان جمع‌آوری اسناد نهضت جنگل را از جمله اقدام‌ها در برگزاری کنگره ملی میرزا کوچک جنگلی برشمرد و بیان کرد: بعضی از اسناد دولتی بوده و بسیاری از اسناد در اختیار مردم است و به کنگره ارائه شده و این اسناد در 6 جلد کتاب برای استفاده پژوهشگران و دانشجویان منتشر می‌شود.

هاشم‌نیا از ارسال 5 هزار اثر فرهنگی و هنری در قالب شعر، داستان، گرافیک و عکس به کنگره ملی میرزا کوچک جنگلی خبر داد و ابراز کرد: تعداد 100 خاطره تاکنون به کنگره مذکور ارسال شده و فراخوان خاطره‌نویسی همچنان ادامه دارد.

*نحوه معرفی میرزا کوچک جنگلی در گیلان راضی کننده نیست

استاندار گیلان با بیان اینکه نحوه معرفی میرزا کوچک جنگلی در استان راضی‌کننده نیست، اظهار کرد: گردشگران و افرادی که وارد شهر رشت می‌شوند باید میرزا کوچک جنگلی را در نقاط مختلف این شهر ببینند.

وی با اشاره به مکان‌یابی نصب نمادهای مناسب و فاخر میرزا کوچک جنگلی در گیلان، اذعان کرد: مزار میرزا کوچک جنگلی توسعه می‌یابد ضمن اینکه به مشهد میرزا کوچک توجه ویژه می‌شود.

هاشم‌نیا همچنین به اتمام مطالعه خط گردشگری میرزا کوچک جنگلی توسط اداره کل میراث فرهنگی گیلان در سال جاری اشاره کرد و یادآور شد: خط گردشگری سردار جنگل در مسیر مبارزه، پیوستن مردم به نهضت جنگل و محل شهادت میرزا کوچک معرفی می‌شود.

استاندار گیلان خط گردشگری میرزا کوچک جنگلی را بیش از وسعت این استان دانست و تصریح کرد: مسیر مذکور برای گردشگران و دانشجویان جذاب است.

وی بر ایجاد بنیاد میرزا کوچک جنگلی تاکید کرد و افزود: دبیرخانه ملی میرزا کوچک جنگلی به صورت دائمی در گیلان دایر می‌شود.

هاشم‌نیا برپایی نمایشگاه عکس و آثار را از دیگر برنامه‌های کنگره ملی میرزا کوچک جنگلی در گیلان عنوان کرد و گفت: نهضت میرزا کوچک جنگلی اسلامی ایرانی بوده و زندگی، اهداف و روش میرزا کوچک باید در منظر جوانان باشد.

استاندار گیلان با بیان اینکه رفتار میرزا کوچک جنگلی می‌تواند در جهان الگو باشد، بیان کرد: رئیس جمهور در کنگره میرزا کوچک جنگلی حاضر می‌شود و این امر برای مردم گیلان ارزشمند است.

وی قیام میرزا کوچک جنگلی را در تقابل با ظلم دانست و خاطرنشان کرد: نهضت جنگل منشا دینی داشت و رفتار دینی در آن انجام شد.

انتهای پیام/84001/ش/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول