اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس خواستار شد

افزایش حضور فعالان معدنی در استان زنجان / حمایت از نخبگان ‌معدنی

خبرگزاری فارس: نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس ‌با اشاره به اینکه ارتقای زیرساخت‎ها به منظور توسعه سرمایه‎گذاری و افزایش حضور فعالان معدنی در دستور کار مسئولان استان زنجان قرار گیرد، گفت: باید به صنایع و معادن مختلف در استان توجه ویژه‏ای شود.

افزایش حضور فعالان معدنی در استان زنجان / حمایت از نخبگان ‌معدنی

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محسن علیمردانی عصر امروز در نشست مشترک شورای عالی معادن کشور، کمیسیون تخصصی معادن اتاق ایران و کمیسیون تخصصی صنعت و معدن اتاق زنجان اظهار داشت: استان زنجان از نظر معادن جز استان‏های غنی کشور به شمار می‏رود.

وی با اشاره به اینکه چرخه اقتصادی استان زنجان وابسته به معدن است، خاطرنشان کرد: از مسئولان انتظار می‏رود با تصمیمات سازنده و کاربردی از این صنعت رو به توسعه حمایت کنند.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با برنامه‏ریزی‎ها و تلاش باید رتبه استان را در زمینه معدن ارتقا داد، تصریح کرد: با تصمیمات راهبردی باید موانع موجود در این زمینه را برطرف کرد.

وی با اشاره به اینکه امروز بهره‏برداران در زمینه اکتشاف معادن و استخراج مواد معدنی با دستگاه‏های مربوط به محیط زیست و منابع طبیعی مشکلاتی دارند، ادامه داد: در برخی از مواقع نیز پس از پایان استخراج مواد، منطقه مورد نظر توسط معدن‎کاران به صورت مجدد بازسازی نمی‏شود.

* اکتشافات معدنی در زنجان هنوز به روش سنتی است

علیمردانی با بیان اینکه اکتشاف معادن امروزه در کشور با روش سنتی انجام می‎شود و با علم روز فاصله دارد، یادآور شد: باید با تجدید نظر در سیاست‎گذاری‎ها از علم روز در این زمینه استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه ارتقا زیرساخت‎ها به منظور توسعه سرمایه‎گذاری و افزایش حضور فعالان معدنی در دستور کار مسئولان استان زنجان قرار گیرد، خاطرنشان کرد: باید به صنایع و معادن مختلف در استان توجه ویژه‏ای شود.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه استفاده از قشر تحصیلکرده و حمایت از نخبگان سبب جهشی در امور معدنی کشور می‎شود، تصریح کرد: نمایشگاه‎ها و همایش‏هایی نیز برای شناساندن ظرفیت استان به سرمایه‏گذاران در استان برگزار شود.

وی همچنین صنعت سرب و روی را در استان زنجان خوب ارزیابی کرد.

انتهای پیام/73006/ش/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول