اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد

استفاده از تمام توان بخش خصوصی برای دستیابی به اقتصادی همواره پویا

خبرگزاری فارس: وزیر صنعت، معدن و تجارت در پیامی به روسای خانه صنعت، معدن و تجارت استان‌ها گفت: یکی از سیاست‌های دولت جمهوری اسلامی ایران استفاده از توان بخش خصوصی و تعاونی‌ها برای دستیابی به اقتصادی همواره پویاست.

استفاده از تمام توان بخش خصوصی برای دستیابی به اقتصادی همواره پویا

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، ظهر امروز همایش هم اندیشی روسای خانه‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌های کشور با پیام وزیر صنعت، معدن و تجارت که توسط رئیس صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان قرائت شد به کار خود رسمیت داد.

در این پیام آمده است: تحقق جایگاه ایران در چشم انداز 1404 مرهون توجه به مؤلفه‌های متعددی است، یکی از سیاست‌های دولت جمهوری اسلامی ایران استفاده از تمام توان بخش خصوصی و تعاونی برای دستیابی به اقتصادی همواره پویاست و ایجاد انجمن‌های تخصصی همگن، صنعتی، معدنی و تجاری در استان‌ها با عضویت بنگاه‌های اقتصادی و به دنبال آن ایجاد خانه‌های صنعت، صنعت و تجارت استانی؛ ظرفیت مفید و موثر در تشکل‌های مذکور با وجود سابقه کوتاه ایجاد کرده است.

امضای تفاهمنامه‌های همکاری با خانه صنعت، معدن و تجارت ایران

در بخش دیگری از این پیام آمده است: مردم نهاد بودن و عدم وابستگی به دولت مزیتی انکارناپذیر و بستر فعالیت‌ها و رویکرد جدیدی با ظرفیت بالا است که زمینه واگذاری تصدی گری‌های دولتی به بخش غیر دولتی و بهره مندی از دیدگاه‌ها و توانمندی‌های بخش خصوصی را نوید می‌دهد.

در قسمت دیگری از این پیام آورده شده است: دولت نهم و دهم به جز همکاری گسترده با بخش خصوصی و دعوت از تشکل‌های بخش خصوصی و تعاونی در جلسات تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری مشترک اقداماتی را با هدف روش‌مند کردن همکاری‌ها مبنای خود قرار داده است که از آن جمله امضای تفاهمنامه‌های همکاری با خانه صنعت، معدن و تجارت ایران و برگزاری هم اندیشی‌های متعدد با تشکل‌های بخش خصوصی در موضوعات اقتصادی روز بوده که حاکی از برداشتن گام‌های استوار و بلندی در سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی است.

هم‌اکنون کشور نیازمند همدلی، همفکری و مشارکت همه آحاد ملت است

در ادامه پیام تاکید شده است: فعال‌تر شدن بخش خصوصی در شرایط کنونی از ضروریات است و تشکل‌ها لازم است به مواردی همانند پشتیبانی از تولید و صادرات، کمک به سرمایه‌گذاری، توسعه زیرساخت‌های صنعتی و تجاری، استفاده موثر از منابع مالی داخلی و خارجی، جلوگیری از ورود کالاهای غیر ضرور، برندسازی و حضور در بازارهای جهانی و همچنین تامین و توزیع کالا توجه ویژه کنند.

در ادامه پیام تصریح شده است: بنا بر صحبت‌های رهبر معظم انقلاب هم اکنون کشور نیازمند همدلی، همفکری و مشارکت همه آحاد ملت است به همین دلیل همسویی میان تشکل‌ها و دولت در جهت حل مسایل بسیار حائز اهمیت و پایه گذار اقتصاد مقاومتی است همچنین با ایجاد تعامل هرچه بیشتر میان وزارت صنعت، معدن و تجارت با خانه‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌های کشور می‌توان امیدوار بود که امر خدمت رسانی به مقوله تولید و تجارت چابک‌تر شده و کیفیت آن بهبود یافته است و حتی می‌توان شاهد ارتقای مشارکت تشکل‌های مردمی تخصصی حوزه تولید و تجارت در انجام امور اجرایی، سیاست‌گذاری‌ها و تصمیم‌سازی‌ها بود.

3 رویکرد مهم در سرلوحه فعالیت‌های خانه صنعت، معدن و تجارت

در بخش دیگر پیام تاکید شده است: می‌توان چنین ادعا کرد که نقش خانه‌های صنعت و معدن کشور نقش سیستم‌های خبره در تصمیم گیری، تدوین و اجرای استراتژی‌های تولیدی بنگاه‌های اقتصادی و صنعتی کشور را دارا باشد به طوری که بنگاه‌های صنعتی کشور در شرایط اقتصاد مقاومتی قادر باشند از طریق این تشکل‌ها به مدیریت هزینه، تولید بهره‌ورانه، ارتقای عملکرد و کارایی خود در امر تولید بپردازند.

در پایان این پیام اضافه شده است: به نظر می‌رسد انعکاس نظرها و ایده‌ها به دولت، انطباق از برنامه‌ها و اهداف تشکل‌ها با سیاست‌های نظام و خدمت‌دهی به اعضا سه رویکرد مهم در سرلوحه فعالیت‌های خانه صنعت، معدن و تجارت باشد.

انتهای پیام/63001/آ/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول