اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار خداآفرین:

شهرستان خداآفرین نیازمند توسعه فرهنگی و اقتصادی است

خبرگزاری فارس: فرماندار خداآفرین با توجه به تلاشی که طی چند سال اخیر از سوی میراث فرهنگی استان در این شهرستان صورت گرفته است، گفت: خداآفرین علاوه بر فعالیت‌های اقتصادی نیازمند توسعه فرهنگی است.

شهرستان خداآفرین نیازمند توسعه فرهنگی و اقتصادی است

به گزارش خبرگزاری فارس از خداآفرین، رضا زاهدنیا ظهر امروز در حاشیه بازدید از موزه باستان‌شناسی این شهرستان در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: راه‌اندازی موزه باستان‌شناسی خداآفرین توانست وجهه فرهنگی این شهرستان را نیز پررنگ کرده و گام اول را در توسعه فرهنگی آن بردارد.

وی از مسئولان سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خواست تا توسعه موزه باستان‌شناسی خداآفرین را در برنامه و دستور کاری خود قرار دهند و خاطرنشان کرد: از سایر مدیران و نمایندگان مجلس انتظار می‌رود با حمایت و پشتیبانی از این سازمان زمینه‌ساز توسعه اقدامات فرهنگی نظیر ایجاد موزه در این شهرستان شوند.

زاهدنیا با اشاره به آثار تاریخی نگهداری شده در موزه باستان‌شناسی خداآفرین تصریح کرد: با توجه به اینکه این آثار از حفاری و کاوش‌های همین منطقه به دست آمده است، این موزه نه تنها هویت منطقه و استان بلکه هویت کل کشور را می‌تواند معرفی کند.

فرماندار شهرستان خداآفرین یادآور شد: طبیعی است اگر تمام آثار به دست آمده از کاوش‌های منطقه خداآفرین در این موزه نمایش داده شوند، موزه باستان‌شناسی این شهرستان می‌تواند به جاذبه‌ای بی‌بدیل و قدرتمند برای جذب گردشگران سراسر کشور و حتی خارجی تبدیل شود.

زاهدنیا همچنین نسبت به راه‌اندازی سایت موزه خداآفرین در محوطه کاوش‌ها و ارائه نتایج این حفاری‌ها در معرض دید عموم اظهار امیدواری کرد.

وی ضمن قدردانی از سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی برای احداث و تجهیز موزه باستان‌شناسی خداآفرین، کاوش‌های صورت گرفته در این منطقه را شاخص و تیم کاوش را بسیار قوی و با کارایی بالا توصیف کرد و خواس68تار ادامه کاوش‌ها در منطقه تاریخی و باستانی خداآفرین شد.

این موزه با مشارکت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی، شهرداری خمارلو و سازمان تجاری صنعتی منطقه آزاد ارس بهره‌برداری شده است.

انتهای پیام/ز/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول