اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد دانشگاه و حوزه علمیه قم:

صرفه‌جویی از راه‌های مقابله با جنگ اقتصادی است

خبرگزاری فارس: استاد دانشگاه و حوزه علمیه قم گفت: صرفه‌جویی یکی از راه‌های مقابله با جنگ اقتصادی دشمن علیه کشورمان است و باید از اسراف و تبذیر و انجام کارهای غیرضروری در این راستا پرهیز کنیم.

صرفه‌جویی از راه‌های مقابله با جنگ اقتصادی است

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان،‌ حجت‌الاسلام حسن عرفان صبح امروز در همایش بزرگ رهروان زینب(س) که در گلزار شهدای سمنان برگزار شد، اظهار داشت: از دانشگاه امام حسین(ع) در کنار گریه کردن و سینه‌زدن باید درس زندگی کردن بگیریم و بیدار شویم.

وی با بیان اینکه سبک صحیح زندگی را می‌توان با بررسی و مطالعه زندگی ائمه اطهار(ع) آموخت، گفت: یکی از سفارش‏های اکید ائمه اطهار(ع)، پرهیز از اسراف بوده و طبق احادیث موجود، اسراف انواع گوناگونی دارد.

استاد دانشگاه و حوزه علمیه قم با بیان اینکه اسرافی که اکنون گریبان‌گیر ما شده، اسراف انرژی است،‌ خاطرنشان کرد: دانشمندان در مورد اسراف در مصرف آب به این نتیجه رسیدند که ایرانی‌ها برای مسواک زدن 23 برابر یک اروپایی آب مصرف می‌کنند و این برای ما که متدین به اسلام هستیم، خیلی بد است.

وی افزود: اسراف دیگر در مورد آرایش و جراحی پلاستیک است که ما از نظر جراحی پلاستیک مقام‌های اول دنیا را دارا هستیم.

عرفان گفت: اسراف دیگر در تغذیه بوده که خود بر انواع گوناگون است؛ از جمله اسراف در پخت ‌و ‌پز و خوردن و اسراف دیگر در تجهیزات زندگی است.

استاد دانشگاه و حوزه علمیه قم اضافه کرد: باید به نیازهای خود توجه کرده و آنها را اولویت‌بندی کنیم؛ چراکه بعضی از این نیازها حیاتی،‌ بعضی دیگر عادی و یک‏سری از نیازها کاذب و دروغین است.

عرفان عنوان کرد: باید برنامه‌ریزی خود را بر اساس نیازهای واقعی و حیاتی‌مان تطبیق دهیم؛ چرا که در این صورت می‌توانیم از ریخت و پاش‌های غیرضروری و اسراف‌های بی‌جهت جلوگیری کنیم.

انتهای پیام/74006/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول