اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌غربی:

کارآفرینان موتور اقتصادی کشور هستند

خبرگزاری فارس: کارآفرینان موتور اقتصادی و تحرک و توسعه کشور محسوب می‌شوند.

کارآفرینان موتور اقتصادی کشور هستند

علی سلیمانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: لازم است تا روز‌به‌روز به تعداد کارآفرینان افزوده شود چرا که آن‌ها موتور اقتصادی و تحرک و توسعه کشور محسوب می‌شوند.

وی با بیان اینکه بی‌توجهی به کارآفرینی باعث بالا رفتن نرخ بیکاری جوانان تحصیلکرده در استان شده است، افزود: نظام کنکور فعلی بیشتر موجب سرخوردگی جوانان می‌‌شود و تاکنون هم نتوانسته است خلاقیت و استعداد واقعی آنان را کشف کند و به دلیل همین ناتوانی، اغلب جوانان این استان پس از تحصیل حتی در مقاطع فوق لیسانس بیکارند.

سلیمانی تاکید کرد: پایه و اساس نظام فعلی کنکور ما تنها قادر به تشخیص هوش طبیعی جوانان است غافل از اینکه بسیاری از جوانان کارآفرین علاوه بر هوش طبیعی از هوش عاطفی هیجانی که تأثیر بسزایی در کسب فرصت‌های شغلی و ایجاد کسب و کارهای جدید دارد، برخوردار نیستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌غربی با انتقاد از عملکرد برخی بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات به کارآفرینان بیان کرد: یکی از راهکارهای تأمین سلامت نظام اقتصادی اختصاص تسهیلات بانکی و برنامه‌های حمایتی اقتصادی به افراد توانمند و کارآفرین است اما این موضوع در برخی نقاط آذربایجان‌غربی با بی‌مهری بانک‌ها روبرو شده است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همچنین توسعه شرکت‌‌های تعاونی و حمایت کردن از آن را یکی از عوامل ایجاد کننده عدالت اجتماعی و توسعه کارآفرینی عنوان کرد و خاطر نشان کرد: با توسعه واحدهای تعاونی ثروت به شکل متوازن و عادلانه بین اقشار مختلف جامعه توزیع شده و رهنمودهای مقام معظم رهبری در این حوزه به معنای واقعی کلمه محقق می‌شود.

انتهای پیام/61006/غ/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول