اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نشست نخبگان دانشجویی با فرماندار بویراحمد عنوان شد

منابع کهگیلویه و بویراحمد 60 برابر ژاپن است / رشد اقتصادی ژاپن 160 برابر کهگیلویه و بویراحمد

خبرگزاری فارس: در جلسه هم‌اندیشی نخبگان رشته مدیریت دانشگاه آزاد یاسوج با فرماندار بویراحمد با بیان این‌که منابع کهگیلویه و بویراحمد 60 برابر ژاپن است اینگونه عنوان شد که رشد اقتصادی ژاپن 160 برابر کهگیلویه و بویراحمد است.

منابع کهگیلویه و بویراحمد 60 برابر ژاپن است / رشد اقتصادی ژاپن 160 برابر کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، عصر سه‌شنبه جلسه هم‌اندیشی نخبگان رشته مدیریت دانشگاه آزاد یاسوج با فرماندار بویراحمد و معاون سیاسی فرماندار برگزار شد.

در ابتدای جلسه دبیر انجمن علمی نخبگان مدیریت دولتی دانشگاه آزاد یاسوج اظهار کرد: این انجمن که به ثبت رسیده همت خود را بر آن داشته تا جهت پیگیری مشکلات و راهکارها استانی و شهرستانی جلساتی را به صورت منظم با مقام ارشد استان، شهرستان، مدیران کل‌ و دیگر ادارات داشته باشد.

داریوش حسن‌پور ادامه داد: دانشجو همیشه انتقاد می‌کند و دانشجویی که اهل سیاست و گفت‌وگو نباشد دانشجو نیست در حال حاضر دانشجویان و نخبگان علمی مدیریت هم انتقادها و پیشنهادهایی دارند که در جهت پیشبرد اهداف شهرستان بویراحمد مؤثر است.

وی اذعان کرد: امیدواریم مسئولین استانی و شهرستانی جهت پیشبرد اهداف این جلسات را تداوم بخشند و اگر سؤالی از مدیری پرسیده می‌شود پاسخگو باشد.

این دانشجوی کهگیلویه و بویراحمدی از فرماندار خواستار حضور در دانشگاه برای جواب‌دهی به شبهات دانشجویان در زمینه مدیریتی و نحوه برخورد صحیح با مراجعین شد و گفت: فرماندار به عنوان اولین مسئول وارد دانشگاه شود و دیگر مدیران اجرایی از جمله استاندار، معاون سیاسی استانداری و دیگر نهادهای تاثیرگذار برای حضور همکاری لازم  با این انجمن را داشته باشند.

فرهنگ زیربنای مشکلات است نه اقتصاد

حسن‌پور در ادامه تاکید کرد: مسئولین اجرایی برای حضور در جلسات هم‌اندیشی مطابق فرامین رهبری که فرموده‌اند «مدیرانی که توانایی کاری را ندارند اعلام کنند و از مردم هم عذرخواهی کنند» حضور داشته باشند و در صورت قصوری در کار توانایی عذرخواهی از مردم را داشته باشند.

وی ابراز داشت: زمانی می‌توانیم مردم را با مدیران همسو و همدل کنیم که مدیران در جمع مردم حضور داشته باشند و پیگیر مشکلات و رفع معضلات کنونی باشند، مردم باید بدانند که شرایط به گونه‌ای دیگر است و توجه به این امر و آگاهی مردم همت مسئولین ذی‌ربط را می‌طلبد.

حسن‌پور فرهنگ را زیربنای مشکلات برشمرد و گفت: مسئولین ارشد اجرایی در سطح استان و شهرستان باید اقدامات لازم جهت فرهنگ‌سازی صحیح را نهادینه کنند و تنها اقتصاد را معضل و مشکل ندانند.

در بخش دیگر این نشست سید جلال‌الدین دانش به هزینه‌های صرف شده در استان اشاره داشت و گفت: بعد از انقلاب هزینه‌های زیادی از طرف دولت ایجاد شده بود و با توجه صرف وقت زیاد و نیری کار تاکنون آن‌طور که شایسته مردم کهگیلویه و بویراحمد بوده کاری صورت نگرفته است.

وی گفت: ما هنوز در استانی که دارای ظرفیت‌های زیادی از جمله کشاورزی، دامپروری، باغداری، نفت و ... بوده استفاده لازم و شایسته نداشته‌ایم و همیشه واژه محروم بودن این استان را به یدک می‌کشیم و آیا وقت آن نرسیده که مسئولین چاره بهتری بیاندیشند و کمتر واژه محرومیت را بیان کنند.

این دانش‌آموخته مدیریت دولتی در ادامه به انتقاد برخی سایت‌ها در خصوص حذف نکردن محرومیت کهگیلویه و بویراحمد پرداخت و گفت: به واسطه این محرومیتی که آن را به یدک می‌کشیم بسیاری از مزایای دیگر را از دست خواهیم داد.

وی افزود: به واژه محرومیت خو گرفته‌ایم و قصد هیچ‌گونه تغییر و تحول در کهگیلویه و بویراحمد را نداریم و به جای پرداختن به این امر دنبال گرفتن امتیازاتی هستیم که هیچگونه پیشرفتی برای استان حاصل نمی‌شود.

دانش ابراز داشت: مسئولین و دانشجویان این سؤال را از خود داشته باشند که با وجود میزان منابع موجود در سطح استان از جمله زمین و خاک حاصلخیز، آب، مراتع و نیروی کار متعهد هنوز پیشرفت قابل توجه و چشم‌گیری نداریم.

این دانشجوی رشته مدیریت تصریح کرد: باید پیگیری‌های لازم اعمال شود که آیا کوتاهی مدیران بوده یا کمبود امکانات و پتانسیل در کهگیلویه و بویراحمد باعث چنین ضعفی شده است.

وی به تحقیقات صورت گرفته بر روی منابع ژاپن با کهگیلویه و بویراحمد پرداخت و گفت: با تحقیقات به عمل آمده کلیه منابع این استان 10 برابر ژاپن بوده و رشد اقتصادی ژاپن 160 برابر این استان است.

دانش افزود: علت این عقب‌ماندگی و پس رفت در امور استانی ناشی از سوء مدیریتی است که در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.

وی افزود: تنها معضل و مشکلی که ما پیش رو داریم ناشی از سوء مدیرتی است که به علت عدم آشنایی مدیران با روش‌های نوین مدیریتی بوده و برخی مدیران نیز سعی بر نوآوری داشته‌اند ولی بسیاری مدیران و مسئولین ما فقط به فکر منافع شخصی خود هستند.

دانش تصریح کرد: اگر مدیران کارآمد مدیریت این استان را بر عهده بگیرند به یقین از استان‌های ثروتمند در کشور و حتی در خاورمیانه خواهیم بود.

این دانشجوی رشته مدیریت دولتی تاکید کرد: کهگیلویه و بویراحمد با فاجعه سوء مدیریت روبرو است که هزینه‌های زیادی به این استان اختصاص داده می‌شود ولی به علت عدم مدیریت صحیح در بخشی غیر ضروری صرف می‌شود و هیچ‌گونه تاثیری بر بیکاری و دیگر مشکلات استان ندارد.

این دانش‌آموخته مدیریت تصریح کرد: توجه به این امر همت و همراهی مسئولین اجرایی در تمام امور کشوری و استانی را می‌طلبد و از استاندار و دیگر مدیران اجرایی در سطح استان خواستار تعامل بیشتر با دانشجویان و نخبگان تمام رشته‌ها هستیم که در جلسات هم‌اندیشی دانشگاه حضور پر رنگی داشته باشند تا برخی از شبهات موجود برطرف شود.

وی افزود: بی‌شک توقع دانشجویان و نخبگان علمی از مسئولین منطقی و منصفانه بوده و جای هیچگونه پنهان کاری و عدم حضور یا عدم پاسخ گویی در این زمینه قابل قبول نیست چرا که هدف این دانش آموختگان پیشبرد اهداف، معضلات و مشکلات موجود مدیریتی و پاسخ‌گویی مدیران جهت پیشرفت در سطح استان است.

در این جلسه دانشجویان از مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیرکل میراث فرهنگی، استاندار، معاون سیاسی امنیتی استاندار و دیگر مسئولین اجرایی خواستار حضور در دانشگاه و ارائه جواب به دانشجویان در خصوص نحوه مدیریت، فرهنگ استان، سیاست‌های داخلی و خارجی و نحوه ارزیابی مدیران شدند.

--------------------------

گزارش از اسماء وفابین

--------------------------

انتهای پیام/2571/آ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول