اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس اتاق بازرگانی اردبیل خبر داد

گسترش همکاری‌های اقتصادی بین ایران و ترکیه

خبرگزاری فارس: نایب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اردبیل از گسترش همکاری‌های اقتصادی بین دو کشور ایران و ترکیه با امضای تفاهم‌نامه همکاری بین اتاق بازرگانی اردبیل و بورسای ترکیه خبر داد.

گسترش همکاری‌های اقتصادی بین ایران و ترکیه

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل به نقل از اتاق بازرگانی استان اردبیل، بهروز پورسلیمان در سفر هیئت اتاق بازرگانی اردبیل به ترکیه اظهار داشت: دو کشور ایران و ترکیه از توانمندی‌ها و زمینه‌های مشترک بسیار زیادی برای توسعه روابط اقتصادی برخوردارند و تلاش‌های بخش خصوصی دو کشور می‌تواند منجر به گسترش همکاری‌ها در زمینه‌های مختلف اقتصادی شود.

وی با تاکید بر گشایش دفاتر توسعه مناسبات تجاری فی‌مابین اتاق بورسا و اردبیل تصریح کرد: برای توسعه روابط اقتصادی دو شهر اردبیل و بورسا و نیز تسهیل امور، گشایش این دفاتر یک ضرورت است که باید مورد توجه جدی طرفین قرار گیرد.

سرپرست هیئت اعزامی اتاق اردبیل به شهر بورسا همچنین از مسئولان اتاق بازرگانی بورسا دعوت کرد تا برای گسترش مناسبات تجاری به اردبیل سفر کنند که این امر مورد استقبال مسئولان اتاق بازرگانی بورسا قرار گرفت.

بر اساس این گزارش، هیئت اتاق اردبیل در ادامه رایزنی‌های متعدد خود برای گسترش روابط تجاری با کشور ترکیه، تفاهم‌نامه همکاری مشترکی بین اتاق بازرگانی اردبیل و شهر بورسا ترکیه امضا کردند.

یکی از موضوعات اساسی این تفاهم‌نامه تاکید طرفین برای همکاری‌های تجاری دو جانبه بین اتاق بازرگانی و صنایع بورسا و اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اردبیل است.

تلاش برای گسترش ارتباطات موجود، ایجاد روابط جدید بین شرکای هر دو کشور به منظور ارتقا و تشویق تجارت بین شهر بورسا و اردبیل، امکان تحقیقات بازاریابی، برگزاری نمایشگاه‌های تجاری، بازرگانی و مبادله اطلاعات تجاری و تجربیات، همکاری در راستای شناسایی بازارهای دو کشور، اعزام هیئت‌های تجاری، سازمان‌دهی برای برگزاری کنفرانس‌ها، همکاری در صنایع ساخت و تولید، ایجاد فرصت‌های جدید سرمایه‌گذاری‌، مشاوره و همکاری تنگاتنگ برای حل اختلافات تجاری بین شرکت‌های دو کشور از جمله مفاد این تفاهم‌نامه است.

انتهای پیام/62003/ی/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول