اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بسیج امتداد عاشورا - 95

حسینی: تحریم اقتصادی با فرهنگ عاشورایی خنثی می‏شود

خبرگزاری فارس: فرمانده بسیج اصناف شهرستان شاهرود گفت: بدون شک می‏توان تحریم اقتصادی را با تقویت فرهنگ عاشورایی خنثی کرد.

حسینی: تحریم اقتصادی با فرهنگ عاشورایی خنثی می‏شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود، یحیی حسینی ظهر امروز در دیدار شورای بسیج اصناف و جمعی از فرماندهان بسیج با خانواده شهید «علیرضا حلوانی» که به مناسبت ایام ماه محرم برگزار شد، بیان کرد: فرهنگ شهدا، فرهنگ متعالی اسلام و عاشوراست که باعث ایجاد شور و شعور در دوران دفاع مقدس شد و ما اکنون اگر می‌خواهیم بر سختی‌ها غلبه کنیم، باید این فرهنگ را در جامعه گسترش و ترویج دهیم.

فرمانده بسیج اصناف شهرستان شاهرود اظهار داشت: یکی از راه‌های ترویج فرهنگ عاشورا، پرداختن به شهدا و تبعیت از سیره و روش آنهاست.

حسینی افزود: اگر ما اصحاب سالار شهیدان را درک نکردیم؛ اما در دوران دفاع مقدس با گوشه‌ای از آن فرهنگ و اصحاب خالص آشنا شدیم و به راحتی می‌توانیم ارتباط نسل جوان با این اسوه‌ها را برای درک عمیق‌تر برقرار کرد.

همچنین در این دیدار، پدر شهید حلوانی از خاطرات این شهید یاد کرد و با تاکید بر ادامه دادن راه شهدا افزود: اگر می‌خواهیم راه سالار شهیدان را ادامه دهیم؛ باید به سیره و رفتار شهدای عزیزمان توجه کنیم؛ چرا که آنها خود را با فرهنگ عاشورا گره زده بودند و نشان دادند می‌توان بعد از 1400 سال باز هم عاشورایی عمل کرد.

یک کارشناس مسائل دینی نیز گفت: دشمنان با اسلام معنوی و انقلابی معارضه دارند و با اسلام ظاهری و متحجر مخالف نیستند.

عبدالحسین محمدی اظهار داشت: دشمنان با اسلامی مخالف هستند که در تمام زمینه‌های علمی، سیاسی، فناوری و هسته‌ای حرفی برای گفتن دارد و روز به روز در حال گسترش و پیشرفت است.

وی افزود: ماهواره یکی از تیرهایی سمی دشمن در عرصه رسانه و فضای مجازی بوده که هدفش، تغییر عقیده و پا گذاشتن روی اعتقادات توسط جوانان و ترویج منکرات در جامعه است.

این مسئول تصریح کرد: امام حسین(ع) در قیام کربلا با هدف زنده کردن معروفات و از بین بردن منکرات و زشتی‌های جامعه اسلامی جان خود و یارانش را فدا کرد.

محمدی یادآور شد: شناخت و معرفت حقیقی نسبت به امام حسین(ع) به معنای رسیدن به خوشبختی و سعادت اخروی و دنیایی است.

وی گفت: تفکر و تامل در واقعه کربلا و عاشورا می‌تواند ما را به این نتیجه برساند که آزادگی و رهایی از ذلت دنیای بزرگ‌ترین ارزش انقلابی است.

شهید علیرضا حلوانی از شهدای دانش‏آموز است که در سن 18 سالگی به درجه رفیع شهادت نائل شد و در گلزار شهدای شاهرود آرام گرفت.

انتهای پیام/74002/ی/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول