اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس خبر داد

کهگیلویه و بویراحمد بارانداز منطقه جنوب می‌شود/ اتصال سرزمین چهارفصل به اقتصاد کویر مرکزی

خبرگزاری فارس: نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی گفت: از مکاتبات و پیگیری‌های ما احداث بزرگراهی به طول 50 کیلومتر جهت ارتباط و اتصال به بزرگراه اصفهان شیراز است که اقتصاد ما را به کویر مرکزی متصل می‌کند.

کهگیلویه و بویراحمد بارانداز منطقه جنوب می‌شود/ اتصال سرزمین چهارفصل به اقتصاد کویر مرکزی

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، پیش از ظهر امروز نشست رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد با مجمع امور صنفی و اتحادیه‌ها با حضور فرماندار بویراحمد، نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان برگزار شد.

غلام‌محمد زارعی بازار را یک مجموعه پویا و زنده عنوان کرد و گفت:‌ موضوع بازار به امروز و فردا بر نمی‌گردد این امر ریشه در تاریخ ما دارد و نگاه به بازار باید فراتر از تبادل اقتصادی باشد و بازار یاسوج با وجود ترکیبی از گروه‌های مختلف قومی از یکپارچگی خوبی برخوردار است.

نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی پیوند مستحکم بازار با دستگاه‌های اجرایی را مهم برشمرد و عنوان کرد: بازاریان و اهل کسبه نباید بازار را به عنوان محلی که نیازمند به دستگاه‌های اجرایی بوده تلقی کنند و به همین خاطر خود باید نظارت بر کار و فروش عادلانه داشته باشند تا کمتر نیاز به حضور بازرس در سطح بازار باشد.

زارعی تصریح کرد: با هم افزایی و هم اندیشی می‌توان مشکلات بازار را برطرف کرد و با احساس تکریم در حوزه عمل می‌توان نیمی از مشکلات که باعث خلل در سطح بازار است را برطرف کرد.

وی توجه به فرامین رهبری در بحث اقتصاد مقاومتی را از ضروریات مهم در این امر برشمرد و گفت: فرمایشات معظم‌له راهگشای مشکلات اقتصادی است و در اقتصاد مقاومتی تنها دولت قادر به اجرایی کردن آن نبوده و حضور بازاریان در این امر و تاثیرپذیری آن بر مردم بسیار است.

عضو کمیسیون صنعت، معدن و تجارت مجلس تاکید کرد: اقتصاد ایران اقتصادی انقباضی و بسته نبوده بلکه پویا و زنده است و با وجود تحریم‌های کنونی با توکل برخدا و توجه به فرامین رهبری در آینده نزدیک از بند تحریم‌ها رها می‌شویم.

زارعی اضافه کرد: مردم کهگیلویه و بویراحمد پیوند عمیقی با نظام و آرمان‌های انقلاب دارند بنابراین توجه به مردم و میزان نیازها در سطح بازار از ضروریات است که همت و همراهی مسئولان را می‌طلبد.

نماینده بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ‌بازاریان باید وظیفه خود را هوشمندانه‌تر اجرایی کنند چرا که در احادیث و سخنان بزرگان نقل شده که «کاسب و بازاری دوست خداست» که توجه به آن ارزش کار و فعالیت اقتصادی را می‌رساند.

وی ابراز داشت: امیدواریم در افقی روشن شاهد کاهش مشکلات در بحث اصناف آلاینده و انتقال آن به محل مناسب و همچنین پرداخت مالیات باشیم که بسترسازی لازم برای این امور در دست اقدام است.

زارعی آینده اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد را درخشان ارزیابی کرد و ادامه داد: با وجود نعمت‌ها، میزان پتانسیل موجود در سطح استان و وجود انسان‌های بزرگ، پیشرفت در این استان دست یافتنی است.

نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی به چند خبر و اقدامات مهم در سطح استان اشاره کرد و گفت: برای مجوز پالایشگاه و نیروگاه سیکل برق در حال پیگیری‌های لازم هستیم.

این مسئول افزود: در زمینه ایجاد کارخانه خودروسازی ارتباطات و مکاتبات لازم در این خصوص صورت گرفته و دیگر اقدامات احداث بزرگراهی به طول 50 کیلومتر جهت ارتباط و اتصال به بزرگراه اصفهان شیراز است که اقتصاد ما را به کویر مرکزی متصل می‌کند.

عضو کمیسیون صنعت، معدن و تجارت مجلس، احداث و راه‌اندازی چنین پروژه‌هایی را ضروری برشمرد و متذکر شد: با راه‌اندازی این طرح‌ها کهگیلویه و بویراحمد به عنوان بارانداز جنوب مطرح خواهد شد و موجبات توسعه و رونق در این استان فراهم می‌شود.

زارعی از تمام دستگاه‌ها و متولیان امر خواستار ارائه خدمات مضاعف و در خور شان به مردم شد و اذعان داشت: همه ما در هر مسئولیت و سمتی که هستیم باید به فکر مردم باشیم و با فکر جمعی می‌توان جامعه را از صفر به مرتبه 100 هم رساند و از این رو باید از تفکر فردگرایی در امور خوداری کرد.

انتهای پیام/2571/ن/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول