اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان رضوی در جمع خبرنگاران:

دولت در احیای بافت‌های فرسوده مشهد حامی و تسهیل‌کننده است

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان‌رضوی گفت:‌ دولت در طرح نوسازی و بهسازی بافت‌های فرسوده مشهد و پیرامون حرم مطهر رضوی تنها به ‌عنوان حامی و تسهیل‌کننده در کنار مجریان طرح است.

دولت در احیای بافت‌های فرسوده مشهد حامی و تسهیل‌کننده است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمدحسین فروزان‌مهر ظهر امروز در جمع خبرنگاران، با تاکید بر اینکه تمام برنامه‌های گذشته استان به ‌صورت جدی پیگیری می‌شود، اظهار کرد: قطعا طرح نوسازی و بهسازی بافت‌های فرسوده مشهد مقدس یکی از اولویت‌هایی است که به اهتمام جدی نیاز دارد.

وی افزود: در سطح 28 شهرستان خراسان ‌ضوی بافت‌های فرسوده وجود دارد که نیازمند نوسازی و بهسازی است؛ همچنین در مشهد مقدس نیز حدود 2 هزار و 200 هکتار بافت فرسوده شناسایی شده و 366 هکتار آن مربوط به حوزه پیرامون حرم مطهر رضوی است.

استاندار خراسان‌رضوی خاطرنشان کرد: امیدواریم با اجرای تکالیف محول شده به دستگاه‌ها و تشکیل کمیته کاری بتوانیم این مهم را جدی‌تر از گذشته پیگیری کنیم.

وی عمده مشکلات سر راه احیای بافت‌های فرسوده را تامین منابع مالی و تملک اراضی عنوان کرد و ادامه داد:‌ بر اساس مصوبات سفرهای هیئت دولت به خراسان‌رضوی، تکالیفی برای برخی دستگاه‌های اجرایی و بانک مرکزی تعیین شده است که در قالب همین کمیته پیگیری می‌شود.

فروزان‌مهر با بیان اینکه دولت به عنوان حامی و تسهیل‌کننده در کنار مجریان این طرح است، اذعان داشت: این تصور که با اعتبارات دولتی و اقدامات بخش عمومی بتوانیم این حجم وسیع کار را مدیریت کنیم، تصوری نادرست است چرا که مشارکت مردم در تملک اراضی و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی کلید حل مشکلات احیای بافت‌های فرسوده است.

وی متذکر شد: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تامین درصدی از نرخ کارمزد و سود تسهیلات واگذار شده برای اجرای پروژه در بافت فرسوده برعهده دولت است که بنده این موضوع را نیز به‌صورت جدی پیگیری می‌کنم.

استاندار خراسان‌رضوی در خاتمه سرعت بخشیدن به روند اجرای این پروژه در مشهد و سایر شهرستان‌های استان را نیازمند هماهنگی و همدلی مجموعه دستگاه‌ها دانست و خاطرنشان کرد: از معماران و طراحان این انتظار است که الگوهای ایرانی و اسلامی را در معماری مجموعه‌ها و ساختمان‌ها در طرح‌های نوسازی و بهسازی بافت‌های فرسوده مدنظر قرار دهند.

انتهای پیام/ح20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول