اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

صبح امروز صورت گرفت

بازدید استاندار خراسان‌رضوی از بافت‌های فرسوده مشهد مقدس

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان‌رضوی از بافت‌های فرسوده مشهد مقدس بازدید کرد و در جریان روند اجرای پروژه‌های بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده قرار گرفت.

بازدید استاندار خراسان‌رضوی از بافت‌های فرسوده مشهد مقدس

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمدحسین فروزان‌مهر صبح امروز با بازدید از بافت‌های فرسوده مشهد مقدس از جمله بافت‌های فرسوده پیرامون حرم رضوی، پروژه مجد، میدان صاحب‌الزمان(عج)، زائرسرای ارزان قیمت، نمایشگاه بازسازی بافت فرسوده مشهد و تونل انرژی شارستان رضوی در جریان روند اجرای پروژه‌های بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده مشهد مقدس قرار گرفت.

از جمله این پروژه‌ها تونل مشترک تاسیسات شهری بلوار شارستان رضوی بود؛ متراژ این تونل 830 متر و قطر آن نیز 2هزار و 600 میلی‌متر بوده و تاسیسات تجمیع‌شده در آن شبکه انتقال برق، شبکه مخابرات و خط انتقال آب است.

وی همچنین در ادامه از طرح نوسازی و بهسازی بافت فرسوده پیرامون حرم مطهر رضوی بازدید به عمل آورد؛ این طرح به وسعت 360 هکتار در حال اجرای است که 60 هکتار آن مربوط به اماکن آستان قدس رضوی و 300 هکتار مربوط به محدوده طرح است.

بر اساس طرح نوسازی و بهسازی بافت فرسوده پیرامون حرم امام رضا(ع) علاوه بر تعریض چهار خیابان منتهی به حرم رضوی، چهار خیابان جدید نیز که به خیابان‌های شعاعی معروفند، احداث می‌شود؛ همچنین یک خیابان حلقوی به نام شارستان رضوی ارتباط این هشت محور را با یکدیگر برقرار می‌کند.

همچنین در طرح نوسازی بافت‌های فرسوده حرم مطهر در راستای تسهیل در دسترسی زائرین حرم امام رضا(ع)، ره‌باغ‌هایی از مبدا خیابان شارستان رضوی تا حرم مطهر ایجاد می‌شود.

در این بازدید، شهردار مشهد، سرپرست معاونت عمرانی استانداری خراسان‌رضوی، فرماندار مشهد، مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌رضوی و جمعی دیگر از مدیران دستگاه‌های اجرایی و پیمانکاران پروژه‌های بافت فرسوده مشهد مقدس استاندار خراسان‌رضوی را همراهی کردند.

انتهای پیام/ح20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول