اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سخنگوی شورای اسلامی شهر قم عنوان کرد

وجود 1800 هکتار بافت فرسوده در قم

خبرگزاری فارس: سخنگوی شورای اسلامی شهر قم گفت: در حال حاضر بر اساس جدیدترین مطالعات کارشناسان، از مجموع وسعت 13 هزار هکتاری شهر قم، هزار و 800 هکتار بافت فرسوده است.

وجود 1800 هکتار بافت فرسوده در قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم حسن بختیاری ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به فعالیت‌های یک ماه گذشته شورای شهر قم اظهار کرد: در یک ماه گذشته 170 توافق‌نامه ملک در مسیر در راستای تسریع پروژه‌های شهری با مالکان امضا شده است.

وی ادامه داد: همچنین در این مدت 72 لایحه به تصویب شورای شهر قم رسیده است که تصویب مجوز افزایش محدوده بافت فرسوده در استان قم از مهم‌ترین این طرح‌ها است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر قم خاطر نشان کرد: بر اساس این طرح بافت فرسوده شهر قم از هزار و 74 هکتار به هزار و 800 هکتار رسید.

وی ابراز داشت: مبنای این تصمیم‌گیری اطلاعاتی بود که مشاور بر اساس مطالعات خود از سطح شهر قم به دست آورده است.

بختیاری با اشاره به تعریف‌هایی که برای بافت فرسوده در مصوبه شورای عالی شهرسازی مطرح شده است، ادامه داد: طبق این تعریف‌ها بافت فرسوده با سه ویژگی ریزدانگی، نفوذناپذیری و عدم استحکام شناخته می‌شود.

وی ابراز داشت: طبق این تعریف بافتی که 50 درصد آن نفوذناپذیر، بدون استحکام و دارای متراژی پایین‌تر از 200 متر باشد بافت فرسوده محسوب می‌شود که بر اساس این شاخص‌ها، هزار و 800 هکتار بافت فرسوده در قم وجود دارد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر قم اظهار کرد: طبق مطالعات جدید بخش‌هایی از منطقه‌های یک، دو، سه، شش و بخش بسیار کوچکی از منطقه چهار قم جزو بافت فرسوده محسوب می‌شوند.

وی بیان کرد: هسته مرکزی شهر یکی از مناطقی است که بیشترین بافت فرسوده را به خود اختصاص داده که با توجه به اهمیت این منطقه باید برای ساماندهی آن اقدام کرد.

بختیاری گفت: یکی دیگر از مصوبات شورای اسلامی شهر قم در یک ماه گذشته تصویب مجوز تجهیز بوستان‌های شهر قم به لوازم بازی کودکان، وسایل ورزشی و بدن‌سازی و مبلمان شهری تا سقف 80 میلیارد ریال است.

انتهای پیام/ل20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول