اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی اصفهان:

بافت فرسوده اصفهان فاقد استاندارد‌های ایمنی است

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: بافت فرسوده شهر اصفهان نه تنها فاقد هویت تاریخی است بلکه در حال حاضر فقدان استاندارد‌های ایمنی نیز در این بافت احساس می‌شود.

بافت فرسوده اصفهان فاقد استاندارد‌های ایمنی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، بهزاد بزرگ‌زاد ظهر امروز در همایش تخصصی ایمنی در بافت فرسوده در دانشگاه آزاد نجف‌آباد اظهار کرد: طراحی شهری بر اساس فاکتورهای ایمنی در راستای کاهش حوادث امری مهم و ضروری تلقی می‌شود.

وی با بیان اینکه طراحان و شهرسازان باید به تناسب کاربری و ابعاد ساختمان به ضرورت‌های ایمنی توجه داشته باشند، ادامه داد: شکل خارجی ساختمان، فاصله ساختمان از ساختمان‌های دیگر و شرایط موجود بین ساختمان‌ها از عوامل مهم در راستای ایمن‌سازی ساختمان‌ها به شمار می‌رود.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی خدمات ایمنی شهرداری اصفهان افزود: در حال حاضر بافت فرسوده شهر اصفهان نه تنها فاقد هویت تاریخی است بلکه در حال حاضر فقدان استاندارد‌های ایمنی نیز در این بافت احساس می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه بافت فرسوده اصفهان از استحکام و زیرساخت‌های شهری لازم برخوردار نیست، اضافه کرد: در حال حاضر از بافت فرسوده اصفهان بیشتر به عنوان انبار کالا و چوب استفاده می‌شود.

بزرگ‌زاد با اشاره به اینکه در حال حاضر بافت فرسوده شهری به دلیل فرسودگی کالبدی، عدم برخورداری مناسب از دسترسی سواره، تأسیسات، خدمات و زیر ساخت‌های شهری آسیب‌پذیر است و از ارزش مکانی، محیطی و اقتصادی پایینی برخوردار است، تاکید کرد: مصالح استفاده شده در این بافت‌ها از انواع خشتی، آجر و چوب و یا آجر و آهن بدون رعایت اتصالات افقی و عمودی و فاقد ایمنی است.

وی افزود: بافت‌های فرسوده به صورت عمده بدون طرح قبلی ایجاد شده‌اند و این بافت‌ها از ساختاری منظم برخوردار نیستند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: رعایت اصول ایمنی در ابنیه فرسوده همچون استفاده از پوشش‌های ضد حریق در بخش‌های آسیب‌پذیر در نمای ساختمان، اصلاح و ترمیم سیستم برق‌کشی بنا‌های تاریخی بر اساس اصول ایمنی و استاندارد و بازدید مستمر از ابنیه مهم تاریخی و فرسوده توسط یک کارشناس نیروی متخصص در زمینه آتش‌نشانی و ایمنی می‌تواند درصدی از ایمنی این بافت‌ها را تأمین کند.

وی با تاکید بر اینکه در بازار بزرگ اصفهان نیز شرایط مشابه وجود دارد، اظهار کرد: نوع معماری راهروی بازار و تجمع مواد قابل اشتعال سبب افزایش سرعت گسترش حریق شده و معابر باریک نیز امداد‌رسانی در بازار اصفهان را محدود می‌کند.

بزرگ‌زاد اضافه کرد: تهیه و تدوین طرح جامع ایمنی بازار بزرگ شهر اصفهان، کاشت و جانمایی جعبه‌های آتش‌نشانی و نصب

2 هزار کپسول با هماهنگی سازمان میراث فرهنگی اصفهان بخشی از اقدامات این سازمان در راستای ایمن‌سازی بازار بزرگ اصفهان به شمار می‌رود.

انتهای پیام/آ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول