اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت عمران و مسکن‌سازان همدان:

بیش از 5 هزار واحد بافت فرسوده در همدان نوسازی شد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت عمران و مسکن‌سازان همدان گفت: تاکنون 5 هزار و 17 واحد بافت فرسوده در همدان نوسازی شده است.

بیش از 5 هزار واحد بافت فرسوده در همدان نوسازی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، محمدعلی اسدی ظهر امروز در مراسم بازدید فرماندار همدان از پروژه‌های بافت فرسوده منطقه جولان همدان اظهار کرد: بافت فرسوده و سکونتگاه‌های غیر رسمی همدان نسبت به سایر شهرستان‌های استان از گستردگی بیشتری برخوردار است که تاکنون اهتمام ویژه‌ای در بخش نوسازی بافت فرسوده به صورت بلوک شهری انجام گرفته و همدان به عنوان پایلوت کشوری شناخته شده در نوسازی محله جولان به شمار می‌رود.

وی افزود: منطقه جولان به مساحت 25 هکتار در دو فاز 15 و 10 هکتاری در بخش شمالی و جنوبی از سال 1383 به بعد طی مصوبه دولت فعالیت‌های نوسازی بافت فرسوده را آغاز کرد و 320 پلاک با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 100 میلیون تومان در مساحت 6.2 هکتار با جمعیتی بالغ بر یک هزار و 300 نفر خریداری شد.

مدیرعامل شرکت عمران و مسکن‌سازان همدان خاطرنشان کرد: همچنین شرکت با مشارکت افراد شخصی و حقوقی در کنار بخش خصوصی و به ویژه تعاونی مسکن، 34 بلوک را در یک هزار و 453 واحد مسکونی و تجاری در نظر گرفت و 4 هزار نفر جمعیت را پذیرش کرد که نسبت به یک‌هزار و 300 نفر موجود توانست تراکم نفر در هکتار را به منصه ظهور برساند.

وی بیان کرد: در منطقه 10 هکتاری بافت جنوبی جولان در نظر داریم به عنوان نمونه طراحی شهری کوچک با رعایت تمام کاربری‌ها داشته باشیم که در حال برنامه‌ریزی شهری است و هر فردی که بخواهد به صورت شخصی اقدام به اخذ پروانه کند، باید ابتدا از مهندسین مشاور استعلام کند.

اسدی از دیگر وظایف شرکت را معرفی مردم به منظور اخذ تسهیلات و نوسازی واحدهای خودمالکی در دو بخش مسکن مهر و آزاد عنوان کرد و افزود: تاکنون 5 هزار و 17 واحد با اعتباری بالغ بر 10 میلیارد و 350 میلیون تومان جذب اعتبار، نوسازی شده است.

وی سه طرح مطالعه و ساماندهی میدان امام خمینی و شش خیابان اصلی که بعدها توسط شهرداری پیاده‌راه سازی شد، بهسازی و نوسازی بافت فرسوده و طراحی شهری جولان را از برنامه‌های انجام گرفته و در حال انجام شرکت عنوان کرد و گفت: اگر مردم خود در نوسازی بافت فرسوده وارد شوند هزینه‌ای برای دولت به دنبال ندارد و باید در شورای مسکن شهر و استان به لزوم نوسازی بافت فرسوده و خطرات موجود اهتمام ویژه شود.

مدیرعامل شرکت عمران و مسکن‌سازان همدان خاطرنشان کرد: تقریباً نوسازی بافت فرسوده به اتمام رسیده اما در بهسازی به دلیل عدم تعامل مناسب با دستگاه‌های خدمات‌رسان به خصوص شهرداری و میراث فرهنگی حرکت به کندی انجام می‌شود به طوری که دارای 18 پلاک تاریخی و ارزشمند بودیم که تنها سه پلاک آن باقی‌مانده که یک واحد آن تخریب شده و خانه سیفی نیز با کمک میراث فرهنگی در سه فاز در حال انجام است.

وی اذعان کرد: با توجه به عدم رضایت مردم از معابر، شهرداری باید اهتمام ویژه‌ای به این امر داشته باشد و با ارائه خدمات زیربنایی توسط دستگاه‌های مربوطه پرونده بهسازی و نوسازی بسته شود.

اسدی در زمینه سکونتگاه‌های غیر رسمی نیز همدان را پایلوت محرومیت‌زدایی در سکونتگاه‌های غیر رسمی و حاشیه‌ای عنوان کرد و گفت: از سال 1385 تاکنون اعتباری بالغ بر 55 میلیارد تومان توسط دستگاه‌ها در این امر هزینه شده که سهم ما 6.2 میلیارد تومان بوده و علاوه بر پروژه‌های زیربنایی با انجام کار مستقیم و حمایت مالی از 41 پروژه در مجموع هفت پروژه فرهنگی برای جوانان این مناطق انجام گرفت.

وی گفت: به جز یک پروژه که دارای پیشرفت فیزیکی 70 درصدی است، سایر پروژه‌ها به دستگاه‌های بهره‌بردار تحویل موقت شده و شرکت به عنوان پرچمدار نوسازی بافت فرسوده و سکونتگاه‌های غیر رسمی نیازمند یاری دستگاه‌های مربوطه در تحقق نهایی این هدف است.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول