اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت عمران و مسکن‌سازان همدان:

آموزش از ارکان اصلی نوسازی بافت‌های فرسوده است

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت عمران و مسکن‌سازان استان همدان گفت: آموزش مدیران از ارکان اصلی نوسازی و بهسازی بافت‌های فرسوده است.

آموزش از ارکان اصلی نوسازی بافت‌های فرسوده است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، بعد از ظهر امروز به منظور تعامل هرچه بیشتر بین دستگاه‌های اجرایی و کنشگران دخیل در بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده شهری به همت شرکت عمران و مسکن‌سازان همدان و همکاری شرکت محققان همراه اندیشه جلسه‌ای تحت عنوان تبیین نقش سازمان‌ها، نهادها و کنشگران دخیل در بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده شهری با حضور شهرداران، اعضای شورای شهر و مدیران ادارات استان همدان برگزار شد.

مدیرعامل شرکت عمران و مسکن‌سازان استان همدان در این نشست تخصصی آموزشی متولیان نوسازی و بهسازی بافت‌های فرسوده شهری با تأکید بر ضرورت شناخت نیازهای ساکنان بافت‌های فرسوده به اهمیت آموزش و کسب تجربیات لازم در این زمینه پرداخت و گفت: امروزه آموزش در همه فضاهای خدمت‌رسانی به ویژه در عرصه ساخت و ساز، چه برای مسئولان و دستگاه‌های ذی‌ربط و چه برای ساکنان بافت‌های فرسوده که در این راستا اقدام به نوسازی و بهسازی املاک می‌کنند از ارکان اصلی این امر خطیر به شمار می‌رود.

محمدعلی اسدی با اشاره به ضرورت نوسازی بافت‌های فرسوده اظهار داشت: با توجه به اهمیت جلوگیری هرچه سریع‌تر از آسیب‌های ناشی از حوادث غیر مترقبه ،همکاری بیشتر دستگاه‌های دولتی و مشارکت مردم در این زمینه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی افزود: برنامه‌ریزی درست در این زمینه نیز از دیگر شاخص‌هایی است که اهمیت بالایی دارد و می‌تواند در پیشبرد امور مؤثر واقع شود.

مدیرعامل شرکت عمران و مسکن‌سازان همدان با تأکید بر لزوم همکاری دستگاه‌های دولتی در نوسازی و بهسازی بافت‌های فرسوده به منظور سرعت‌بخشی به آن گفت: باید این مهم در دستور کار مدیران ذی‌ربط باشد.

به گفته وی، ضرورت حمایت مالی و ارائه تسهیلات به منظور سهولت در عوارض صدور پروانه از سوی شهرداری‌ها و بانک‌های عامل و همچنین پشتیبانی لازم از جانب دستگاه‌های حاکمیتی از جمله استانداری و فرمانداری‌ها از موضوعاتی است که باید مد نظر قرار گیرد.

اسدی بیان داشت: شناخت ویژگی‌های بافت‌های فرسوده و استفاده از تجربیات دیگر کشورها برای بهسازی و نوسازی آنها از موضوعاتی است که باید مد نظر باشد و می‌تواند در آشنایی مدیران با این مقوله و مشکلات آن مثمر ثمر واقع شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه باید با برگزاری‌ نشست‌های مختلف در راستای رفع نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت به منظور انجام وظایف و مسئولیت‌ها برآمد، گفت: هدف از برگزاری این گردهمایی، تسلط بر قوانین و ضوابط مدیریت نوسازی و بهسازی شهری، آشنایی با تجارب سایر کشورها در هدایت فرایند نوسازی و همچنین آشنایی با کنشگران نوسازی و بهسازی در ایران است.

مدیرعامل شرکت عمران و مسکن‌سازان استان همدان ایجاد قابلیت برای تدوین و اجرای ساختار مدیریت نوسازی را از دیگر اهداف این نشست قلمداد کرد و اظهار داشت: به طور قطع تحقق این مهم منوط به حمایت دولت و مشارکت و همراهی مردم است.

همچنین در این نشست، کاوه حاج‌علی‌ا‌کبری، مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی در نوسازی شهر تهران و کیوان خلیجی راهبر دفاتر خدمات نوسازی منطقه 10 تهران در خصوص تعاریف عمومی بافت‌های فرسوده، ویژگی‌ها و دلایل شکل‌گیری بافت‌های فرسوده و قوانین و مقررات مداخله در بافت‌ها، سطوح نظام مدیریت نوسازی و ساختار مدیریت نوسازی مطالبی را بیان کردند.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول