اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار همدان:

نوسازی 79 هکتار بافت فرسوده همدان انجام شده است

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان همدان گفت: تاکنون بازسازی و نوسازی 79 هکتار بافت فرسوده شهر همدان انجام شده است.

نوسازی 79 هکتار بافت فرسوده همدان انجام شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حسن قهرمانی‌‌مطلق پیش از ظهر امروز ضمن بازدید از پروژه‌های بافت فرسوده منطقه جولان همدان به منظور بررسی اقدامات و عملکرد دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط اظهار کرد: همدان به عنوان پایلوت نوسازی و بهسازی بافت فرسوده در کشور مطرح است و سایر استان‌ها همدان را الگوی برنامه‌های خود در این بخش قرار داده‌اند.

وی افزود: امروز دیگر نوسازی و بهسازی بافت شهری جولان فرااستانی شده و به عنوان یک فعالیت موفق و مؤثر به شمار می‌رود.

فرماندار همدان وجود بافت فرسوده در شهر همدان را بیانگر قدمت زیاد این شهر و لازمه به‌ کارگیری دقت بیشتر در زمینه مسائل مدیریت شهری عنوان کرد و گفت: از 5 هزار و 400 هکتار مساحت شهر همدان 700 هکتار بافت فرسوده است که نیازمند نگاه ویژه‌ای در بخش نوسازی و بهسازی است.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون از 700 هکتار بافت فرسوده شهری همدان، در مجموع 79 هکتار در زمینه نوسازی واحدها و بهسازی معابر انجام شده که در مجموع از زمان آغاز این طرح در سال 1384 تاکنون 11 درصد آن محقق شده و 79 درصد آن باقیمانده که این رقم کافی نیست.

قهرمانی‌مطلق ادامه داد: با توجه به ماده 171 قانون برنامه پنجم توسعه که در آن مقرر شده سالانه باید 10 درصد بافت فرسوده شهری نوسازی شود، نیازمند حرکتی جهشی در این امر هستیم و باید در این راستا شورای شهر در امر بخشودگی و تسهیلات جدی‌تر وارد شود.

وی بیان کرد: از سال 1384 تاکنون 5 هزار و 17 واحد تنها در بخش تسهیلات مشارکتی و بدون در نظر گرفتن تسهیلات خودمالکی اعتباری بالغ بر 103 میلیارد تومان وام بافت فرسوده را دریافت کردند و هم‌‌اکنون نیز در پرداخت تسهیلات به متقاضیان در این بخش با مشکلی مواجه نیستیم.

فرماندار همدان ضمن تقدیر از فعالیت‌های مطلوب دستگاه‌های خدمات‌رسان در بافت فرسوده شهری عنوان کرد: 44 هکتار نیز بافت فرسوده در جورقان وجود دارد که نباید مورد غفلت واقع شود.

وی با تأکید بر لزوم حفظ بافت سنتی مناطق ضمن نوسازی بیان کرد: با به کارگیری مصالح امروزی در نوسازی منازل به همراه حفظ ظاهر سنتی برخی محلات و منازل می‌توان هویت‌های فرهنگی گذشتگان را برای نسل جوان و گردشگران زنده نگاه داشت.

قهرمانی‌مطلق اظهار کرد: در سفر هیئت وزیران به استان همدان مقرر شد در خصوص تعیین تکلیف سکونتگاه‌های غیر رسمی، شهرداری با ارائه زمینی با اعتبار 2 میلیارد تومان و دستگاه‌های دولتی خدمات‌رسان نیز اعتباری بالغ بر 2 میلیارد تومان ارائه دهند تا وزارتخانه نیز اعتباری بالغ بر 2 میلیارد تومان در این راستا ارائه کند.

وی از دستگاه‌های خدمات‌رسان درخواست کرد تا اعتبارات هزینه شده در بخش سکونتگاه‌های غیر رسمی را با عدد مشخص ارائه کرده و شهرداری نیز زمین ارائه شده خود را با اعتبار ریالی معین ابلاغ کند تا رقم حاصله را که مطمئناً بیش از 4 میلیارد تومان است به وزارتخانه ارسال کنند.

فرماندار همدان افزود: پنج منطقه مصوب به منظور مقاوم‌سازی در شهر همدان وجود دارد که تاکنون اعتباری بالغ بر 50 میلیارد تومان برای آن هزینه شده است و این مناطق دارای زیرساخت‌های مناسب و تعریض معابر هستند و هم‌اکنون نیز در حال احداث مراکز فرهنگی و آموزشی در این مناطق هستیم.

وی از شهرداری خواستار شد تا جدیت لازم در برخورد با ساخت و سازهای جدید غیر مجاز را به عنوان یکی از دغدغه‌های اصلی موجود اعمال کند چرا که این تهدید جدی است و همدان شهری مهاجرپذیر به شمار می‌رود و بی‌توجهی به این امر می‌تواند دوباره مشکلاتی را به دنبال داشته باشد.

قهرمانی‌مطلق بیان کرد: دستگاه‌های خدمات‌رسان نباید نسبت به اتمام خدمات نیمه تمام قبلی مشکلی داشته باشند، مگر اینکه خدمات جدیدی ارائه شود.

وی در پایان گفت: دستگاه‌های خدمات‌رسان پس از کسب اطمینان از اتمام حفاری نامه مکتوب خود را برای آسفالت به شهرداری ارجاع دهند و اگر دستگاهی پس از اعلام اتمام حفاری مجدداً اقدام به حفاری کند، باید هزینه آن را بر عهده گیرد.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول