اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در صورت جابه‌جایی بافت فرسوده با مسکن مهر صورت می‌گیرد

برخورداری مالکان بافت فرسوده گچساران از سود 35 درصدی مسکن

خبرگزاری فارس: رئیس راه و شهرسازی گچساران گفت: با توجه به آماده بودن مسکن مهر در این شهرستان، در صورت جابه‌جایی منازل بافت فرسوده با مسکن مهر، مالکان در ابتدای خرید با سود 35 درصدی خرید مسکن مواجه می‌شوند.

برخورداری مالکان بافت فرسوده گچساران از سود 35 درصدی مسکن

فرامرز انصاری پیش از ظهر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های دولت نهم و دهم حل مشکل مسکن در جامعه بود و طرح مسکن مهر گامی مؤثر و مفید در این راستا به شمار می‌رود.

وی مسکن را یکی از نیازهای اساسی مردم دانست و بیان داشت: اجرای طرح مسکن مهر مهم‌ترین عامل کاهش دغدغه اصلی اقشار کم درآمد جامعه در چند سال اخیر بوده است.

* امتیازات ویژه برای جابه‌جایی بافت فرسوده گچساران با مسکن مهر

رئیس راه و شهرسازی گچساران با بیان اینکه در گچساران افزون بر 2 هزار و 600 واحد مسکن مهر در حال ساخت است، افزود: بخشی از این واحدها تکمیل شده و به مالکان تحویل داده شده است.

انصاری با اشاره به سفر اخیر وزیر راه و شهرسازی به گچساران یادآور شد: در آن سفر مقرر و مصوب شد یک‌هزار واحد از مسکن مهر گچساران برای جابجایی بافت فرسوده شهری در اختیار مالکان این بافت قرار گیرد.

وی ابراز داشت: این واحدهای مسکن مهر با شرایطی بسیار خوب به مالکان بافت فرسوده واگذار می‌شود.

انصاری تصریح کرد: بافت فرسوده باید پس از جابه‌جایی با مسکن مهر تخریب شده و مصالح در اختیار مالکان قرار می‌گیرد.

انصاری خاطرنشان کرد: واحدهای مسکن مهر پس از قرمز شدن فرم «ج» راه و شهرسازی در اختیار افراد قرار می‌گیرد.

رئیس راه و شهرسازی گچساران با بیان اینکه استاندار کهگیلویه و بویراحمد برای واگذاری انشعابات مورد نیاز تمهیدات و دستورات ویژه‌ای صادر کرده است، افزود: به دستور استاندار انشعابات آب، برق، گاز و تلفن توسط دستگاه‌های ذیربط و بدون دریافت هزینه از متقاضیان تأمین و واگذار می‌شود.

انصاری تصریح کرد: تسهیلات در نظر گرفته شده برای جابه‌جایی بافت فرسوده با مسکن مهر تسهیلات ویژه‌ای بوده که به صورت تهاتر بین بافت فرسوده و مسکن مهر صورت می‌گیرد.

وی گفت: با توجه به افزایش قیمت مصالح ساختمانی و دستمزد هزینه ساخت مسکن و با توجه به اینکه مسکن مهر گچساران هم‌اکنون ساخته شده، متقاضیان این طرح در ابتدای خرید و تهاتر مسکن بافت فرسوده خود با مسکن مهر از سود 35 درصد برخوردار می‌شوند.

انصاری این امکان جابه‌جایی را کمک بزرگی برای دارندگان بافت فرسوده دانست و ادامه داد: مابه‌التفاوت قیمت ملک در بافت فرسوده به قیمت کارشناسی برآورد شده و پس از کسر مبلغ سهم آورده مسکن مهر، به مالکان پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه سهم آورده مردمی در مسکن مهر کمتر از 100 میلیون ریال است، ابراز داشت: جابه‌جایی بافت فرسوده با مسکن مهر اجباری نیست اما با توجه به سود 35 درصدی که شامل متقاضیان این طرح می‌شود، کمک بزرگی به خانه‌دار شدن این افراد می‌کند.

انتهای پیام/و20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول